חקירת מותו של יובל קסטלמן: החשוד המרכזי שחזר את האירוע

סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות באזרח שסייע לנטרל את המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים, נלקח על-ידי חוקרי מצ"ח לבצע שחזור של האירוע. לפניו ביצע את השחזור גם ר', לוחם גולני שהשתתף בנטרול המחבלים

זמן צפייה: 04:59

פרסום ראשון: סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד במותו של יובל קסטלמן, נלקח על-ידי חוקרי מצ"ח הבוקר (חמישי) לשחזר את האירוע. לפניו ביצע את השחזור גם ר', לוחם סיירת גולני שהשתתף עם קסטלמן בנטרול המחבלים.

שלשום פורסמו פרטים חדשים מהחקירה, שנחשפה לראשונה בחדשות 13, ולפיהם קסטלמן ירה כדור אחד לעבר המחבלים, וככל הנראה הביא לנטרולו של המחבל שישב ליד הנהג. יחד איתו ירה גם ר', לוחם סדיר מסיירת גולני וגם פריג'ה, שנחקר במצ"ח בחשד להמתה בקלות דעת.

מהפרטים שהגיעו לידי חדשות 13 עולה כי כפי הנראה, לוחם סיירת גולני הצליח לנטרל את המחבל הנוסף. פריג'ה ירה, ולפי החקירה, קליעים שנורו מנשקו סייעו לנטרל את המחבלים - אך פצעו את לוחם הסיירת. ‏אחרי בדיקת CT בבית החולים, התגלו בגופתו של קסטלמן ארבע פגיעות, כולן עם פצעי כניסה ויציאה - מה שייתר את הצורך בביצוע נתיחה לאחר המוות. עוד נודע כי קסטלמן אמנם נפצע קל במהלך הנטרול כשהתקרב לרכב, אך כשהתרחק ירד על ברכיו והתחנן על חייו - נורה על-פי החשד על-ידי סמ"ר פריג'ה שלוש פעמים. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים - שם נקבע מותו.

כוחות בזירת הפיגוע בירושלים
כוחות בזירת הפיגוע בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שלשום שוחרר פר'ג'ה למעצר בית, בתום דיון ארוך בבית הדין הצבאי שבו ביקשה מצ"ח להאריך את מעצרו בשלושה ימים. התביעה הצבאית הודיעה שלא תערער על ההחלטה. בדיון עלה כי התביעה הצבאית פנתה לקבלת חוות דעת רפואית משפטית, כדי להוכיח את הקשר הסיבתי לכך שפריג'ה גרם למותו של יובל קסטלמן לאחר שקסטלמן הרים את ידיו - ולא לפני כן.