בלעדי: ההמלצה על עורכת הדין שהעביר חימי לוועדה למינוי שופטים

שבוע אחרי חשיפת הפרשה בחדשות 13, פורסמה במהדורה המרכזית חוות הדעת שהגיש יו"ר לשכת עורכי הדין לוועדה למינוי שופטים, על עורכת הדין שאיתה טען כי היה לו רומן. בניגוד להמלצה שקיבלה, עורכי דין אחרים עליהם המליץ קיבלו חוות דעת איכותיות יותר, והיא לא "זכתה" להמלצתו הכתובה

זמן צפייה: 04:13

חוות הדעת של חימי - בלעדי: שבוע לאחר שפרשת אבי חימי פורסמה בחדשות 13, הערב (שלישי) חשפנו לראשונה במהדורה המרכזית את חוות הדעת שהגיש יו"ר לשכת עורכי הדין לוועדה למינוי שופטים, בעבור עורכת הדין שאיתה טען כי היה לו רומן. יוזכר, כי עורכת הדין מכחישה בתוקף את טענותיו של חימי וטוענת כי היחסים ביניהם לא היו בהסכמה.

לפי מידע שהגיע לידי חדשות 13, בסוף חודש דצמבר בשנת 2021, חימי העביר לוועדה לבחירת שופטים, לבקשת עורכת הדין, את חוות דעתו בעניין התאמתה לשיפוט. על ידע ומיומנות בתחום המשפט כתב עלייה חימי: "היא עוסקת בתחומי המשפחה ונוער באופן מיטבי", והעניק לה ציון של 8 מתוך 10.

בסעיף כושר ההחלטה כתב חימי: "נחנה בידע מקצועי וטוב בתחומים שבהם היא עוסקת", ובחר להעניק לה את הציון 8. בתחום המזג השיפוטי, חימי בחר להתנסח כך: "נראה שניחנה במזג נעים לבריות תוך יכולת לעמוד בלחצים", כשהוא מעניק לה פעם נוספת את הציון 8 - רמה טובה. כך גם בקטגוריות נוספות, שבכולן העניק לה חימי את הציון 8. עם זאת, חימי נמנע מלכתוב הערה מסכמת אחרי ההמלצה שלו על עורכת הדין.

חוות הדעת שהגיש חימי על עורכת הדין
חוות הדעת שהגיש חימי על עורכת הדין

מצידו, חימי סבור כי חוות דעתו בעניין עורכת הדין, עימה הוא טוען שניהל לכאורה רומן והמליץ עליה לשיפוט - דבר שעלול לסבך אותו בעבירת הפרת אמונים - הייתה עניינית ומדודה.

בניסיון להבין האם חימי התגייס כדי לשפר את ציוניה של עורכת הדין כדי שתעבור את הסינון הראשוני של הוועדה, השגנו כמה חוות דעת נוספות שהגיש בעבר חימי, מהם עולה כי חוות הדעת שלו התבססו על היכרותו המקצועית עם אותם עורכי דין, והם זכו ממנו לציון גבוה ומעל 8. בניגוד להמלצה שקיבלה עורכת הדין בפרשה המדוברת בה חימי מעורב, עורכי הדין האחרים קיבלו המלצות איכותיות יותר, וכאמור - היא לא "זכתה" לחתימתו של יו"ר הלשכה ולהמלצתו הכתובה.

מאז נבחר לראש הלשכה כתב חימי יותר מ-20 חוות דעת על עורכי ועורכות דין שביקשו להתמנות לשופטים. לא את כל חוות הדעת הצלחנו להשיג, אבל באלו שהגיעו לידינו, ניכר כי חימי ידע לפרגן לעורכי דין אחרים יותר משפרגן לעורכת הדין המדוברת, שגם היא קיבלה ממנו ציונים גבוהים. בתוך קרב הגרסאות בפרשה הזו, דבר אחד בטוח: בסופו של דבר, עורכת הדין לא עברה את הסינון הראשוני של הוועדה לבחירת שופטים.

עו''ד אבי חימי
עו''ד אבי חימי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

המקרה החמור אותו חשפה בשבוע שעבר אילה חסון אירע בשנה האחרונה, כאשר היה עו"ד חימי בקשר מקצועי עם עורכת הדין הצעירה, ובשלב מסוים היא ביקשה ממנו שימליץ עליה להיות שופטת. בשלב הזה הוא שינה את היחס אליה, ושלח אליה הודעות אישיות יותר. כמה ימים אחרי שבישר לה כי שלח את מכתב ההמלצה עבורה, הוא התקשר אליה בשיחת וידאו, וכשזו ענתה - הוא עמד בלשכתו, הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו מולה.

למרות תדהמתה, עורכת הדין הצעירה לא איבדה את עשתונותיה ותיעדה את האירוע. לאחרונה, באופן מפתיע, הודיע עו"ד חימי כי לא יתמודד על כהונה נוספת בראשות לשכת עורכי הדין. בשיחה עם חדשות 13 אמר עו"ד חימי: "בלשכת עורכי הדין לא עשיתי דבר וחצי דבר". כשנשאל האם במקום אחר כן עשה את זה, הוא השיב: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה? אני לא מבין את זה".