עורכת הדין שחימי חשף עצמו בפניה - תחת מתקפה: "אני רדופה"

בשיחה עם חדשות 13 סיפרה עורכת הדין על פוסטים שמשמיצים אותה ברשתות, על טלפונים תוקפניים שהיא מקבלת - ואפילו איומים. "היה לי ברור שיפתחו נגדי מלחמה, לא לשם רציתי להיגרר - אחרת הייתי מגישה תלונה"

זמן צפייה: 09:35

יומיים עברו מאז שפורסם לראשונה בחדשות 13 כי יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ביצע לכאורה מעשה מגונה בפני עורכת דין שביקשה את המלצתו להפוך לשופטת - והערב (רביעי) אותה עורכת דין מספרת כי היא נתונה למתקפה ומוטרדת בשל אותו הפירסום ואומרת: "אני יודעת שאני עומדת מול גוף שכרגע במלחמה נגדי".

עורכת הדין אומרת כי אינה יודעת להצביע על חימי עצמו כזה שמפעיל את הסביבה שלו נגדה, אך סיפרה: "אני רק יודעת להגיד שביומיים האחרונים אני מותקפת, מוטרדת, התמונות שלי רצות בכל מקום. פוסטים בגנותי, טלפונים מאנשי קשר משותפים שלנו, מגופים וארגונים, רדופה".

עוד סיפרה עורכת הדין לחדשות 13 כי ציפתה מחימי להתנצל בפניה, ומלכתחילה לא ביקשה את המלחמה הזו - ולכן, כך היה מסבירה, לא התלוננה במשטרה: "זה היה לי ברור שבמכונה כזו מטורפת ועוצמתית, יפתחו מלחמה. לא לשם רציתי להיגרר, אחרת מלכתחילה גם הייתי מגישה תלונה שזה מה שנמנעתי, כדי לא להגיע למקומות האלה. חבל לי שזו הייתה הבחירה שלו במקום לבוא ולהתנצל".

"זו לא סיטואציה פשוטה", היא מספרת, "גם אם יש מי שחושבים ובעיקר חושבות לצערי הרב, כי אני רואה הרבה תקיפה של נשים כנגדי, אני יודעת שאני עומדת מול גוף שכרגע במלחמה נגדי. אני מקבלת טלפונים ואיומים והתקפות כנגדי ופניות של כל מיני אנשים שבעצם מנסים להקליט או לבדוק מה היה. אני די חששתי, די חששתי, ואני מבינה גם למה עכשיו".

עורכת הדין ממשיכה להכחיש את טענתו של חימי כי היה בין השניים רומן במשך שנים, והדברים היו בהסכמה, על כך היא אמרה לחדשות 13: "עצוב מאוד שזו הייתה תגובתו. בכלל שהוא בחר להשתמש בתירוץ עלוב, לא נכון, תלוש מהמציאות, כי רומן גם ניתן להוכיח. אני באמת לא יודעת לאן זה מקדם אותו אבל עצוב לי, בעיקר עצוב לי. לא היה לי רומן איתו, ממש לא. מרבית הפעמים שנפגשנו זה היה בנוכחות אנשים נוספים, במקום פומבי. לצערי הרב הוא בחר להמציא או לבדות רומן, מאשר פשוט להתנצל".

חוקרי המשטרה ניסו ליצור קשר עם אותה עורכת דין, שכרגע לא מעוניינת להיכנס למערכה הזו. חקירה תיערך בכל מקרה, אבל אם בסופו של דבר זה יתגלגל לעדותה של המתלוננת, חימי מבחינתו מתכוון לנהל מערכה. הוא מתכוון להציג עדויות שלטענתו מוכיחים את קיומו של רומן, ואם היא תעיד נגדו הוא אמר לסובביו כי הוא מתכוון להגיש תלונה כנגדה על פגיעה בפרטיותו.

עו''ד אבי חימי
ראש לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אתמול התפטר חימי מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין, וטען לחדשות 12 כי היה זה רומן בין השניים, ולא מעשה מגונה. על כך הגיבה אתמול עורכת הדין בשיחה עם חדשות 13 ואמר: "לא הייתה הסכמה. היה אדם בעל מעמד שמרשה לעצמו לנהוג באופן שבו מצופה מגברים שלא לנהוג בנשים תחת מרותם, נשים שזקוקות להם בהיבט המקצועי ולצערנו הרב, ההתנהלות החשוכה הזאת עדיין קורית גם בימינו".

כשנשאלה מה חשה כשחימי ביצע בפניה את המעשה המגונה, אמרה: "בתחילה מובכת ולא כל כך מבינה מה אני רואה. ניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן. לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה. זה לא היה מראה קל. זה משהו שהוא מהווה הטרדה ואי-נוחות לכל אישה בכל גיל, בכל מעמד".

במשטרה שוקלים לפתוח בחקירה פלילית נגד חימי לאחר שצפו בסרטונים המדוברים. נראה כי אם אכן תתקיים חקירה שכזו, ישנם שני נתיבים בהם היא יכול להתפתח. הנתיב הראשון הוא נתיב גרסת האישה, שלפיו יהיה מדובר בחקירה של מעשה מגונה, ש"תג המחיר" המקסימלי שלה היא שנת מאסר אחת.

הנתיב השני הוא נתיב הפרת האמונים - בדומה ליו"ר הקודם אפי נוה. בדרך כלל, אם המתלוננת מעוניינת שלא להתלונן - המשטרה לא גובה ממנה עדות. אם חימי יוזמן לחקירה, הוא יוזהר וייתן את גרסתו. במצב בו חימי יספר שהמעשים היו בהסכמה, יהיו חייבים לזמן את עורכת הדין לחדר החקירות על מנת שתספר מה היה טיב השיח עם חימי ומה היה טיב הקשר עמו. אם עורכת הדין תספר שלא הייתה מערכת יחסים עם חימי ושהיא נפגעה מהמעשה, החקירה תקבל כיוון פלילי של עבירת מין והיא תידרש למסור עדות בתיק.

יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי
יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נזכיר כי המקרה אירע בשנה האחרונה, עת היה עו"ד חימי בקשר מקצועי עם עורכת הדין הצעירה, ובשלב מסוים היא ביקשה ממנו שימליץ עליה להיות שופטת. בשלב הזה הוא שינה את היחס אליה, ושלח אליה הודעות אישיות יותר. כמה ימים אחרי שבישר לה כי שלח את מכתב ההמלצה עבורה, הוא התקשר אליה בשיחת וידאו, וכשזו ענתה - הוא עמד בלשכתו, הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו מולה.

בשיחה עם חדשות 13 אמר עו"ד חימי: "בלשכת עורכי הדין לא עשיתי דבר וחצי דבר". כשנשאל האם במקום אחר כן עשה את זה, הוא השיב: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה? אני לא מבין את זה".