אישום נגד צעיר בגין ניסיון רצח על רקע לאומני בנתניה

דוראל קדוש, בן 24 תושב העיר מואשם כי בחודש שעבר תקף נהג מונית ומתלוננים נוספים בגלל מוצאם בתחנת דלק. על פי כתב האישום, תוך שהוא דקר את אחד המתלונים במטרה לגרום למותו, אמר לו "מחבל, צריך להרוג אותך". מלבד הנאשם, ישנם חמישה חשודים נוספים

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

כתב אישום הוגש היום (ראשון) כנגד דוראל קדוש תושב נתניה בן 24 בגין ניסיון רצח וחבלה בכוונה מחמירה, זאת בעקבות חלקו בתקיפת קבוצת אזרחים ממוצא ערבי בתחנת דלק בעיר נתניה בחודש שעבר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עדי ערד, ביום ה-25.02.22 לפנות בוקר עצרו קדוש וצעיר נוסף מונית בנתניה, נכנסו אלייה וביקשו מהנהג להסיעם ליעדם. במהלך הנסיעה פנה אחד הנוסעים לנהג המונית ושאל אותו למוצאו.

משהשיב הנהג כי הוא ערבי החלו הנוסעים להפנות לכיוונו אמירות בעלות אופי גזעני ולקלל אותו.הנהג עצר את המונית והורה לנוסעים לרדת ממנה. אז דחפו והיכו הנוסעים את הנהג באגרופים תוך שהוא זועק לעזרה. אותה העת חלף במקום רכב ובו המתלוננים אשר שמעו את זעקותיו של נהג המונית ונחלצו לעזרתו.

בהמשך לכך, מוסיף כתב האישום, פנו הנוסעים למתלוננים, והחלו לקרוא לעברם קריאות בעלות אופי גזעני-לאומני על רקע מוצאם, ובהן: "ערבים, פלסטינים, מחבלים, צריך להרוג אתכם", "תחכו, אתם תראו, נזיין אתכם, אתם ערבים", ועוד. כמו כן אחד מהשניים תקף את אחד המתלוננים בכך שנגח במצחו וחבט בפניו. בשלב זה נכנסו המתלוננים בחזרה לרכב ועזבו את המקום, כשהם נוסעים לתחנת דלק סמוכה.

לאחר מכן, טוען כתב האישום, קדוש חבר עם לפחות חמישה אנשים נוספים כדי לפגוע במתלוננים. קדוש והתוקפים האחרים הגיעו לתחנת הדלק כשהם אוחזים בסכינים שלופות ורצו לעבר המתלוננים כדי לדקור אותם. משהבחין בכך אחד המתלוננים, פתח בריצה תוך שהוא מזהיר את חבריו.

שניים מהמתלוננים ברחו מהמקום כשהם משאירים את רכבם מונע והמפתחות במתג ההנעה, וקדוש נכנס לרכב והחל בנסיעה במטרה לגנוב אותו. אחד המתלוננים הבחין בכך, פתח את דלת הנהג והוציא את המפתח כדי למנוע את גניבת הרכב.

בשלב זה דקר אותו קדוש בכתפו כשתוקף נוסף מעודד אותו באמרו: "תדקור אותו עוד זה ערבי פלסטיני". המתלונן נמלט לתוך חנות הנוחות בתחנה כשהנאשם דולק בעקבותיו עם סכין שלופה ומנסה לדקור אותו באמצעותה.

במקביל, שלושה מן התוקפים האחרים, שזהותם אינה ידועה, לכדו מתלונן אחר בסמוך לרכב והחלו לדקור אותו מספר רב של דקירות. קדוש הצטרף אליהם ודקר את המתלונן בפלג גופו העליון. בשלב מסוים הצליח המתלונן לחמוק מן התוקפים ולהיכנס גם הוא לתוך חנות הנוחות, כשהוא צולע ומדמם, ואילו הנאשם המשיך במרדף אחריו, משך אותו במורד גרם מדרגות במקום והטיח אותו על גבו.

לאחר מכן, על פי כתב האישום, אמר קדוש למתלונן: "בוא ערבי פלסטיני מחבל, צריך להרוג אותך" ודקר אותו דקירות נוספות במטרה לגרום למותו. לאחר מכן ברחו קדוש והתוקפים הנוספים מתחנת הדלק כשהם מותירים את המתלונן שכוב ומתבוסס בדמו.