עקב אי-הסכמה על סידור עבודה: צעיר ניסה לרצוח את מנהלו - וירצה 14.5 שנות מאסר

בורק מנצור בן ה-23 מטירה הודה שניסה לרצוח את מנהלו ופגע במכוון בעובד אחר במפעל שבו הועסק. "התכנון המוקדם של המעשים והעובדה שהנאשם פעל בשל מניע קל ערך - מהווים נסיבות מחמירות"

אזיקים
אזיקים | צילום: חדשות 13

ניסיון רצח בעקבות סידור עבודה: בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (שני) את בורק מנצור בן ה-23 מטירה, שהודה בניסיון רצח ובחבלה בכוונה מחמירה של מנהל ועובד במפעל שבו עבד ב-2019. על מנצור נגזר 14.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי וכן פיצוי כספי בסך 100 אלף שקלים לנפגעי העבירה.

על פי פרטי כתבי האישום, מנצור עבד כנהג חלוקה במפעל לייצור צ'יפס בטירה, כשהחליט לפני שלוש שנים להוציא לפועל את תוכניתו, ולהביא למותם של מנהל המפעל ושל אחראי העמסת רכבי החלוקה של המפעל. לשם כך, הצטייד מנצור בתת מקלע אוטומטי, והגיע לשטח המפעל כשהוא רכוב על קטנוע, חובש קסדה ועוטה על ידיו כפפות.

מנצור התקרב לעבר אחראי רכבי החלוקה ששהה באותה העת בחצר המפעל, וירה בו מטווח קצר 10 כדורים - 9 מהם פגעו בו והביאו לפציעתו הקשה. לאחר מכן, המשיך למשרדו של מנהל המפעל, נעמד במרחק של כמטר ממנו, כיוון את תת המקלע לעבר פלג גופו העליון וניסה לירות בו, אך בשל תקלה לא נורה כדור מתת המקלע. הנאשם ניסה לירות פעם נוספת ללא הצלחה. בשלב זה זינק לעברו מנהל המפעל, ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו נפלט כדור מתת המקלע. למקום הגיע עובד נוסף, שסייע למנהל המפעל להשתלט על הנאשם ולפרוק אותו מנשקו.

הנאשם הודה והורשע כאמור בעבירות של ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ונשיאת נשק שלא כדין. הפרקליטות הדגישה כי "התכנון המוקדם של המעשים והעובדה שהנאשם פעל בשל מניע קל ערך, סכסוך בנוגע לסידור עבודה, מהווים נסיבות מחמירות", וכן טענה כי: "מעשיו של הנאשם כללו ירי מסיבי. הנאשם סיים מחסנית אחת והחליף למחסנית השנייה כדי להשלים את מעשיו. הנזק שהיה צפוי להיגרם מירי של 10 קליעים ממרחק קצר הוא מוות, ורק במזל הוא נותר בחיים".

כמו כן, הדגישה הפרקליטות את עברו הפלילי הרלוונטי של הנאשם, ואת הצורך בהרתעת הרבים מביצוע מעשים דומים, במיוחד לאור הפשיעה הגואה בחברה הערבית והיקף השימוש בנשק בלתי חוקי.