קורבן פשע השנאה בירושלים: "ראיתי את הרוע בעיניים"

סלאח חילוואני, בן 35 מירושלים, הותקף באפריל לאחר שפגש צעירה יהודייה שהכיר ושוחח עמה. זמן קצר לאחר מכן, כשדיבר בערבית בטלפון, הותקף על-ידי שני יהודים. החשוד המרכזי נעצר רק אתמול בנתב"ג. בריאיון בלעדי לחדשות 13 אומר חילוואני: "בחיים לא הרגשתי שנאה כזו"

זמן צפייה: 03:22

סלאח חילוואני, תושב ירושלים, פגש במקרה ברחוב בשייח ג'ראח צעירה יהודיה שהכיר. השניים שוחחו מעט ואחר כך הוא דיבר בטלפון בערבית. שני יהודים שהבחינו בו הכו אותו באכזריות בראשו עם מוט ברזל. סלאח נפצע קשה מאוד ונאבק על חייו. כל זה קרה באפריל, אלא שרק אתמול החשוד המרכזי במעשה נעצר, והמשטרה מייחסת לו ניסיון רצח על רקע לאומני. הערב (שבת), לראשונה, הוא סיפר בריאיון לחדשות 13: "ראיתי את הרוע בעיניים שלו".

עוד אמר חילוואני, כי אחרי התקיפה הוא נמלט לביתו - ולאחר מכן פונה לקבלת טיפול בבית חולים: "כשהגעתי הביתה, הנחתי את הראש על הכרית. כשאימא שלי העירה אותי - כל המיטה הייתה דם. לקחו אותי מיד לטיפול נמרץ והודיעו לי לפני שנותחתי כי ייתכן שאסבול משיתוק. הייתי על סף מוות. ניצלתי בנס". עוד אמר: "יש לי חרדות, טראומות וכאבים כל הזמן. זה יכול לקרות לכל בן אדם היום - לא משנה מה הלאום שלו - אבל בעיקר במגזר הערבי".

הצעיר הערבי שהותקף במוט ברזל ממניע גזעני
הצעיר הערבי שהותקף במוט ברזל ממניע גזעני

למרות שהאירוע, כאמור, התרחש באפריל, החשוד המרכזי בתקיפה, נפתלי האמר, נעצר רק אתמול בנמל התעופה בן גוריון כששב מחו"ל. בבית המשפט הוארך מעצרו בארבעה ימים והמשטרה מייחסת לו ניסיון רצח ומגדירה את האירוע כפשע שנאה על רקע לאומני.

החשוד מכחיש את מעורבותו בתקיפה ולא משתף פעולה בחקירתו. בנוסף, למשטרה אין סרטונים של מצלמות אבטחה מהזירה - מה שמקשה על החקירה.