"תהרגו אותו, הוא ערבי": שני תושבי בת ים הורשעו בתקיפה גזענית

יהונתן מזר השקוביץ וירין סוכר הודו במסגרת הסדר טיעון בתקיפה חמורה של שני אזרחים ממוצא ערבי בנובמבר 2021, ונגזרו עליהם 4.5 ו-5.5 שנות מאסר בהתאמה. לפי כתב האישום, השניים הכו בעזרתו של אדם נוסף את שני האזרחים, ואף ירו בנשק ופגעו בטעות באחת הצעירות היהודיות ששהו עימם

הזירה בה נורתה עדי פרץ

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) בהסדר טיעון את יהונתן מזר השקוביץ ואת ירין סוכר, תושבי בת ים, בתקיפה חמורה על רקע גזעני של שני אזרחים ממוצא ערבי בחודש נובמבר 2021, ואף בירי לעבר אחד מהם שפגע באישה עימה שהה המותקף. על הרשקוביץ נגזרו 4.5 שנות מאסר, ועל סוכר 5.5 שנים. בנוסף, התוקפים יפצו את הקורבנות.

במסגרת עסקת טיעון הודו השניים והורשעו בעבירות של החזקת נשק שלא כדין, חבלה בכוונה מחמירה, חבלה חמורה ממניע גזעני ובאישום נוסף של החזקת נשק בלא רשות כדין. הרשקוביץ אף הורשע בעבירה של החזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

נאשם שלישי בפרשה, יניב שבתאי, הורשע בשלב מוקדם יותר וטרם נקבע עונשו. שלושת החשודים נעצרו כחודש וחצי לאחר המקרה, ולאחר חקירה משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל, במסגרתה נאספו ראיות אשר קשרו את השלושה למעשים.

Zzduqr
צעיר ערבי שהותקף בבת ים

מכתב האישום עולה כי ב-14 בחודש נובמבר לפני כשנתיים נפגשו הרשקוביץ, סוכר ושבתאי בגינה ציבורית בעיר, כשברשותם אקדח מאולתר שהוכן באמצעות אקדח סיכות שאליו חובר קנה עם כדור חי. בזמן פגישתם עברו על פני שני גברים ערבים שהתיישבו לצד שתי נשים יהודיות בספסל סמוך. אחד משני הגברים נעזר בכסא גלגלים בשל מחלת ALS בה חלה. לאחר שפנו אל הקורבנות בשאלות וזיהו את מבטאו הערבי של אחד מהנוכחים, המשיכו סוכר והרשקוביץ לסמטה ברחוב סמוך, שם עאו שבתאי ומזר מסיכות על פניהם, שבו אל הספסל, ותקפו באגרופים.

אחד מהמותקפים נפל לארץ, והשלושה החלו לבעוט בו ולהכות באגרופים, תוך צעקות "תהרגו אותו, הוא ערבי", ו"ערבי הומו". בנוסף, חברו אשר ישב בכסא גלגלים ספג מכות גם כן. בשלב זה שלפו הנאשמים את האקדח המאולתר בכוונה לירות במותקף שרכון מטה, סוכר כיוון את כלי הנשק אל עברו אך שבתאי הסיט את ידו על מנת למנוע תוצאה קטלנית, וגרם לפגיעה באחת מהצעירות היהודיות.

זירת הירי בבת ים
זירת הירי בבת ים

הנאשמים ושבתאי המשיכו להכות יחדיו את נמותקף השרוע על הארץ, גם באמצעות האקדח המאולתר, עד שעזבו את הגינה. כתוצאה ממעשיהם נגרמו לו חבלות מרובות בראשו, פניו וגופו והוא נזקק לאשפוז בבית החולים. כמו כן, כתוצאה מהירי חדר קליע לשוק רגל ימין של א.ח, גרם לה לפצע והיא נזקקה לטיפול בבית החולים.

עם קבלת גזר הדין אמרו עו"ד דגן וע"ד אסף שביט, אשר ניהלו את התיק, כי "הנאשמים תקפו בצורה אכזרית את הקורבנות, אשר כל חטאם היה מוצאם הערבי של שניים מהם ורצונם לבלות בבילוי משותף בגינה ציבורית. מעשי הנאשמים כללו ירי לעבר חפים מפשע בטבורה של עיר, לצד אלימות פיזית ומילולית המונעת משנאה ומגזענות. השב"כ והמשטרה עמלו על איתור הנאשמים ועל איסוף ראיות במסגרת חקירה סמויה וחקירה גלויה, ויש לברך על כך שהיום הנאשמים נותנים את הדין על מעשיהם המכוערים."