ניסיון חיסול באשקלון: צעירה נהרגה בפיצוץ רכב, ילדה נפצעה אנושות

חשד לניסיון חיסול: צוותי מד"א שהגיעו לזירה ברחוב בריכת ים בעיר מצאו את הצעירה ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותה. ילדה כבת 8 פונתה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ברזילי. המשטרה פתחה בחקירה, ההערכה היא שהיעד היה עבריין מוכר למשטרה. השר בן גביר הגיע לזירה

זמן צפייה: 02:26

חשד לניסיון חיסול: צעירה כבת 20 נהרגה הערב (שלישי) בפיצוץ רכב באשקלון, וילדה כבת 8 נפצעה אנושות. בנוסף, צעיר בן 28 נפצע באורח בינוני וגבר כבן 45 נפצעו באורח קל. כוחות משטרה הגיעו לזירה ברחוב בריכת ים בעיר ופתחו בחקירת נסיבות האירוע, כאשר ההערכה הראשונית היא כי מדובר היעד לניסיון החיסול היה עבריין המוכר למשטרה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה

צוותי מד"א שהגיעו לזירה מצאו את הילדה מחוסרת הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד, כאשר אזרחים שהיו במקום ביצעו בה פעולות החייאה. הצעיר והגבר היו בסמוך לרכב וסבלו מכוויות, ולאחר תום פעולות כיבוי הרכב שעלה באש אותרה בתוכו הצעירה כשהיא ללא סימני חיים, ומותה נקבע במקום. הפצועים פונו לבית החולים ברזילי בעיר, כאשר הילדה פונתה תוך ביצוע פעולות החייאה, ונשקפת סכנה לחייה.

ברכב נסעו גבר המוכר למשטרה, ולצידו חבר ללא רישומים פליליים עם אשתו ובתו. הרכב שייך לעבריין אחר, ונבדק אם היה יעד לניסיון החיסול. לאחר חקירה ראשונית של חבלני המשטרה, עולה כי המקור לפיצוץ הוא מטען חבלה שהוצמד לרכב. מפקד מרחב לכיש, ניצב-משנה רועי ולדמן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב, ובהמשך הגיעו לזירה גם המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, אשר הטילו את החקירה על ימ"ר לכיש.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406111750' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: הרכב עולה באש רגע אחרי הפיצוץ' poster='' kid='1_pvpe3jji' duration='65']

זירת פיצוץ הרכב באשקלון
זירת פיצוץ הרכב באשקלון | צילום: פלאש 90
זירת פיצוץ הרכב באשקלון
זירת פיצוץ הרכב באשקלון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
המפכ"ל שבתאי עם מפקד המחוז ניצב אמיר כהן ומפקד המרחב תנ"צ רועי ולדמן
המפכ"ל שבתאי עם מפקד המחוז ניצב אמיר כהן ומפקד המרחב תנ"צ רועי ולדמן | צילום: דוברות המשטרה
השר בן גביר בזירת פיצוץ הרכב באשקלון
השר בן גביר בזירה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת האירוע ואמר: "נחצה עוד קו אדום היום, כמובן הופכים את העולם כדי למנוע רצח של אנשים, קל וחומר פגיעה בנשים ובילדים, אנחנו מתפללים לשלומה של הילדה בת ה-8. אנחנו אומרים בצורה מאוד מפורשת: אנחנו מנסים לעשות הכל כדי למנוע את הדברים האלה".

"צריך לומר את האמת ביושר, במשך שנים רבות, עשרות שנים, העניין של מלחמה במשפחות הפשע הוזנח ולצערי יותר מדי התעסקו בסולחות, יותר מדי התעסקות בדברים שהם לא פעילות משטרתית", הוסיף בן גביר, "מהרגע שהפכתי להיות השר לביטחון לאומי אנחנו הגדלנו ועלינו בפעילות נגד משפחות הפשע, גם בתחום האמל״ח, גם כלים למשטרה בתחום הנשק, והיום גם בבתי הסוהר השתנו לגמרי התנאים שלהם. היחס למשפחות הפשע הרבה יותר חמור".

עוד אמר בן גביר: "למרות התנגדות של גורמים משפטיים יש לי כוונה ואני אקדם גם את עניין הפגסוס למשפחות פשע. אני מקדם את הנושא ושבוע הבא זה עולה להצבעה בוועדה של ח״כ צביקה פוגל, את הנושא של הגבלות המנהליות במשפחות פשע. לצערי, היו כל מיני גורמים משפטים שלא אפשרו את הדבר הזה, אבל אנחנו הולכים לקדם את זה למרות ההתנגדות. אני מאמין שהמשטרה תצליח להגיע לאותם חלאות שעשו את המעשה. אני כבר מזמן רציתי לערב את השב״כ, לצערי גורמים משפטים חשבו שזה לא נכון, אני עדיין חושב שהשב״כ צריך להיות מעורב בנושא הזה. המשטרה חזקה, למשטרה יש יכולות, אבל לשב״כ יש כלים שאין למשטרה, ולכן אני חשבתי שנכון יהיה לקדם את השב״כ ולהכניס אותם לעניין".

השר בן גביר עם מפקד המרחב נצ"מ ולדמן בזירה
השר בן גביר עם מפקד המרחב נצ"מ ולדמן בזירה
מפקד מרחב לכיש נצ"מ רועי ולדמן בזירת פיצוץ הרכב באשקלון
מפקד מרחב לכיש נצ"מ רועי ולדמן בזירה | צילום: דוברות המשטרה
כוחות משטרה בזירת פיצוץ הרכב באשקלון
כוחות משטרה בזירה | צילום: דוברות המשטרה

איציק אלבז, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "כשהגעתי לרחוב ראיתי רכב שעולה באש. בחצר בניין סמוך שכבה ילדה כבת 8 כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד ואזרחים שהיו במקום ביצעו בה פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד 101 של מד"א. גבר כבן 45 וגבר כבן 28 שסבלו מכוויות היו בסמוך לרכב. הענקנו טיפול רפואי לפצועים והם פונו לבית החולים כשמצבה של הילדה אנוש והגברים בינוני. לאחר תום פעולות כיבוי הרכב אותרה בתוכו צעירה כבת 20 ללא סימני חיים ומותה נקבע במקום. מספר עוברי אורח נפגעי חרדה מטופלים במקום".

זירת פיצוץ הרכב באשקלון
זירת פיצוץ הרכב באשקלון | צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת פיצוץ הרכב באשקלון
זירת פיצוץ הרכב באשקלון | צילום: דוברות איחוד הצלה

מנחם בללו, חובש וראש סניף איחוד הצלה באשקלון, מסר: "התקבל דיווח על רכב שעולה באש. העקנו בזירה סיוע רפואי לילדה כבת 5 במצב אנוש ולפצוע בינוני כבן 40. כמו כן: למרבה הצער נקבע מותה של צעירה כבת 20 עקב אופי הפציעות והכוויות הקשות מהן סבלה".