השחתת בית העלמין הנוצרי בירושלים: שני חשודים נעצרו

החשודים, בני 14 ו-18 ממרכז הארץ, נעצרו בחשד להשחתת המצבות בבית העלמין שבסמוך להר ציון. הם יובאו להארכת מעצר בהמשך היום בעוד החקירה בעניין ממשיכה. מפקד מחוז ירושלים נפגש עם מנהיג הכנסייה היוונית והדגיש את מחויביות המשטרה לשמירה על מוסדות הדת

זמן צפייה: 01:17

שני חשודים נעצרו אמש (חמישי) בחשד להשחתת המצבות בבית העלמין הפרוטסטנטי בירושלים. החשודים, בני 14 ו-18 ממרכז הארץ, יובאו היום לבית המשפט להארכת מעצרם. מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן נפגש אתמול עם הפטריארך היווני ת'יאופולוס השלישי והדגיש את מחויבות המשטרה למציאת המעורבים באירוע.

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראים שני החשודים כשהם מטיחים סלעים במצבות ועוקרים אותן ממקומן. ההשחתה בבית הקברות, שנמצא בסמוך להר ציון בירושלים, התרחשה ביום ראשון ומספר רב של מצבות נהרסו.

Whatsapp Image 2023 01 06 At 1
השחתת הקברים בבית העלמין הנוצרי בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים הגיע אתמול לפטריארכיה היוונית בעיר העתיקה בירושלים ונפגש עם הפטריארך היווני ועם מזכיר הפטריארך, ארכיבישוף אריסטארקוס. תורג'מן אמר כי "כמשטרה של כל התושבים והמבקרים בירושלים, יהודים, מוסלמים ונוצרים, אנחנו פועלים נגד אלימות ומעשי ונדליזם, ובפרט באלו הפוגעים ברגשות דת".

Whatsapp Image 2023 01 06 At 1
מפקד מחוז ירושלים והפטריארך היווני | צילום: דוברות המשטרה

"כל פגיעה במוסדות ואתרי דת היא חמורה ופוגעת במרקם החיים הייחודי והעדין שמתקיים בעיר לבני כל הדתות והעדות. נמשיך להיות מחויבים לשמירה על הביטחון והסדר, למאבק נחוש ובלתי מתפשר בפורעי חוק באשר הם, ולפעול בשיתוף פעולה איתכם במשך כל השנה".

Whatsapp Image 2023 01 06 At 1
מפקד מחוז ירושלים והפטריארך היווני | צילום: דוברות המשטרה