אחרי שעדותו נדחתה: צוות מטעם הפרקליטות יטוס לארנון מילצ'ן

הצוות, שבראשו תעמוד ליאת בן ארי, מעוניין לבחון את מצבו הרפואי של מילצ'ן, והאם ייאלץ להעיד מלונדון או שיוכל להגיע לבית המשפט בישראל. כמו כן, בפרקליטות רוצים לוודא שהוא יעיד, ואם יגיד להם שהוא מוכן לכך בקרוב, ייתכן שנציגי הפרקליטות יחלו בתהליך רענון העדות שלו וברגע שיהיה מוכן - יעשה זאת

זמן צפייה: 01:08

אחרי שעדותו במשפט נתניהו נדחתה בשל מצבו הרפואי, ביום חמישי הבא יטוס ללונדון צוות מטעם הפרקליטות בראשות ליאת בן-ארי שווקי, המשנה לפרקליט המדינה ופרקליטת מחוז תל אביב, אל המיליארדר ארנון מילצ'ן, שהוא אחד העדים המרכזיים בתיק 1000. כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 13.

בתוך כך, בפרקליטות מעוניינים לבדוק מה מצבו של מילצ'ן - האם הוא בריא או חולה. כזכור, בפרקליטות דחו את עדותו בגלל שהוא טען שהוא עובר איזה שהוא הליך רפואי. כמו כן, בפרקליטות רוצים לראות הוכחות ומסמכים רפואיים המאשרים את טענותיו של מילצ'ן.

למעשה, הפרקליטות נדרשת להציג בפני בית המשפט המחוזי הוכחות המצביעות על מצבו הרפואי הבעייתי של מילצ'ן, כדי ששם, יוכלו להתיר לו להעיד בשיחת וידאו מאנגליה, ולמנוע ממנו להתייצב בבית המשפט בישראל. מלבד זאת, מהות השיחות עם מילצ'ן לא ממש ברורות.

הדס קליין בבית המשפט, היום
מילצ'ן חושש שיאלץ לעבור מסע הכפשה דומה לזה שעברה העוזרת האישית שלו הדס קליין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעבר, פורסם בחדשות 13 כי בפרקליטות חוששים שמא מילצ'ן בכלל לא יעיד במשפט נתניהו. לא זו בלבד, בפרקליטות חוששים מכך שמילצ'ן, שנחשף למסע ההכפשה אותו חוותה העוזרת האישית שלו הדס קליין, בעת שהעידה במשפט - יעדיף להימנע ממתן עדות מחשש שהוא יאלץ לעבור את אותו מסע.

כאמור, בפרקליטות רוצים לוודא שהוא יעיד, כמו גם לוודא את מצבו הרפואי - זאת מטרתם העיקרית. אם הוא יגיד להם שהוא מוכן להעיד בקרוב, ייתכן ונציגי הפרקליטות יחלו בתהליך רענון העדות שלו, וברגע שהוא יהיה מוכן - תתחיל עדותו במשפט. הצפי הוא שזה יקרה בחודשים הקרובים.