"ירה 15 כדורים בכוונה לפגוע": בן 26 נאשם ברצח הודיה גבאי

עבד אל ראזק אכרס, תושב טייבה בן 27, נאשם ברצח הודיה גבאי (34), אם לחמישה מקריית אתא, מחוץ למועדון בחיפה בחודש שעבר. לאחר שהיה מעורב בקטטה ועזב את המקום - חזר עם נשק: "ירה לפחות 15 כדורים בכוונה לפגוע באנשים"

אודיה גבאי - ותיעוד מרגע הירי

בבית משפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד אכרם עבד אל ראזק, תושב טייבה בן 26, בגין רצח הודיה גבאי (34) בחיפה לפני כחודש, מחוץ למועדון בעיר. סעיפי האישום: רצח באדישות, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות נשק ושיבוש מהלכי משפט.

לקריאת כתב האישום המלא לחצו כאן

לפי כתב האישום, בסמוך ל-04:30, התפתח עימות גופני ומילולי בין מספר אנשים ששהו מחוץ ובסמוך למועדון". לאחר מכן עזבו הנאשם ושניים מחבריו את המקום - והוא שב למקום כשהוא חמוש. "הנאשם ירה לפחות 15 כדורים בכוונה לפגוע אנשים", נכתב בכתב האישום, "במעשיו גרם הנאשם למותה של המנוחה, כשהוא שווה נפש לאפשרות גרימת מותה".

עוד נכתב: "הנאשם ניסה, שלא כדין, לפגוע באנשים או בעובדי ובבאי המועדון בקליע בכוונה להטיל בהם נכות או מום או לגרום להם חבלה חמורה; נשא והוביל, בלא רשות על-פי דין, כלי נשק שמסוגל לירות כדור או קליע שבכוחם להמית אדם וכן מחסנית וכדורים המהווים אביזר ותחמושת לנשק". לאחר מכן השלושה נמלטו מהמקום - ומותה של גבאי נקבע בזירה.

השבוע הודיעו חוקרי יל"פ כרמל כי פיענחו את הרצח. גבאי - גרושה ואם לחמישה - נורתה למוות בקטטה שלא היה לה שום קשר אליה. חשוד נוסף ברצח נמלט, וזהותו ידועה למשטרה. עבד אל ראזק, כאמור, היה מעורב בקטטה מחוץ למועדון, יצא מהמקום, חזר עם אקדח והחשוד הנוסף, וירה לכיוון המועדון, כשהוא רואה שבמקום מבלים שאינם מעורבים בסכסוך. גבאי, שבילתה במקום עם בן זוגה, נפגעה מהירי.

חוקרי מרחב כרמל הגיעו לזירת הרצח ב-9 במרץ לפנות בוקר עם מפקד המחוז, ניצב דני לוי. "בתחילה לא היו בזירה ראיות. הטלתי את החקירה על רפק נמרוד בן דור רל"ח מרחב כרמל", אמר נצ"מ אלי מגן, מפקד מרחב כרמל,. "התחלנו בחקירה אינטנסיבית כשאין שום דבר בזירה. לא היה קצה חוט מבחינה ראייתית".

אודיה גבאי
הודיה גבאי, נרצחה על לא עוול בכפה

הזעיק עזרה רק אחרי יומיים: כתב אישום נגד תושב עפולה שרצח את בת זוגו

במקרה אחר, פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד אסצ'לו טדלה, תושב עפולה כבן 43, בגין רצח בת זוגו יהודית מרדכי בחודש שעבר. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

לפי כתב האישום, בין הנאשם ובין המנוחה התנהלה מערכת יחסים זוגית אשר ידעה עליות ומורדות וכללה אירועי אלימות בהם הכה הנאשם את המנוחה. ביום 8.3.24 בשעות הלילה, שהו הנאשם והקורבן בבית אביו של הנאשם ובשלב מסוים, נתגלע ויכוח בין הנאשם ובין המנוחה. הנאשם הכה את המנוחה מספר פעמים באגרופים בראשה, בפניה וביתר חלקי גופה.

בעקבות כך סבלה מכאבים רבים, והתקשתה לקום ממיטתה. הנאשם לא הזעיק כוחות הצלה ולא פינה את המנוחה לקבלת טיפול רפואי. בעקבות המכות, נגרם למנוחה נזק חמור במערכת העצבים המרכזית. רק כעבור יומיים, ביום 10.3.24, התקשר הנאשם למד"א ודיווח כי המנוחה אינה מגיבה לקריאותיו. עם הגעת מד"א אל הבית, נקבע מותה של המנוחה.