הותר לפרסום: אלה הנאשמים בהפצת הסרטון האינטימי של עמוס לוזון

סער נוריאל, בנו של איש העסקים אבשלום נוריאל, ואיברהים ריאן, בנו של איש העסקים מואנד ריאן, מואשמים בהטרדה מינית בגין צילום והפצת הסרטון של לוזון מקיים יחסי מין עם בת זוגו בבריכה בביתו הפרטי בארסוף. נוריאל מואשם גם בפגיעה בפרטיות ושיבוש הליכי משפט, וריאן מואשם גם בסחיטה באיומים

עמוס לוזון
עמוס לוזון | צילום: חדשות 13

סער נוריאל ואיברהים ריאן הם שני הנאשמים בהפצת הסרטון האינטימי של איש העסקים עמוס לוזון, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. כתב האישום מייחס להם עבירה של הטרדה מינית, כאשר לנוריאל, המואשם שצילם את האקט המיני בין לוזון לבת זוגו בבריכה בביתו הפרטי בארסוף, מיוחסות גם עבירות של פגיעת בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט, ולריאן מיוחסת גם עבירה של סחיטה באיומים.

נוריאל הוא בנו של איש העסקים אבשלום נוריאל, שהיה בעבר בעליה של קבוצת הכדורגל הפועל נוף הגליל נצרת עלית. ריאן הוא בנו של איש העסקים מואנד ריאן, בעליה של החברה הציבורית מלרן הנסחרת בבורסה.

אחד החשודים בסחיטת עמוס לוזון
אחד החשודים בסחיטת עמוס לוזון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 08 At 2
אחד החשודים בסחיטת עמוס לוזון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יהונתן טל מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי בחודש יוני בילה לוזון עם זוגתו בבריכה שבחצר ביתו הפרטי, והשניים קיימו יחסים אינטימיים. באותה עת צעד הנאשם נוריאל סמוך לבית, ומשהבחין במעשיהם של השניים, תיעד אותם בסרטון וידאו, ושלח אותו למספר אנשים, בהם הנאשם ריאן, שהפיץ גם הוא את הסרטון בקבוצת ווטסאפ עם חבריו.

במסגרת ההתכתבות בקבוצה, עלה רעיון לסחוט את לוזון או לשלוח את הסרטון לאחד ממקורביו, ובתחילת חודש יולי פנה אדם אחר ללוזון ואיים עליו שיפיץ את הסרטון שהגיע לידיו, אם לא ישלם לו סכום כסף. ריאן יצר קשר עם מקורבו של לוזון, וטען בפניו בכזב כי אדם בשם ענבר לוי צילם את הסרטון והציגו בפניו.

בהמשך לכך, התקשר המקורב לטלפון של ענבר לוי, שהיה למעשה מספר טלפון נוסף של שני הנאשמים, וביקש לנהל עימם מו"מ על מנת שימחק את הסרטון. בתגובה ביקש ריאן מהמקורב 13 אלף שקל. משסירב המקורב לשלם, ביקש ריאן מהמקורב שישלח לו את מספר הטלפון של לוזון, תוך שהוא מאיים עליו.

בהמשך לכך, הופץ הסרטון בתפוצה רחבה, ונשלח באמצעים אלקטרוניים שונים למספר רב של אנשים, ובפרט לבני משפחתו של לוזון, ודבר קיומו של הסרטון ותוכנו פורסמו אף בכלי התקשורת. עם פרסום קיומו של הסרטון בכלי התקשורת, יצר נוריאל קשר עם חלק מהאנשים אליהם שלח את הסרטון וביקש מהם למחוק אותו ואת ההתכתבויות שלהם בעניין זה, במטרה להכשיל חקירה פלילית עתידית.