העתירה של יגאל עמיר: מבקש ללמוד בחברותא עם אסיר אחר

פרסום ראשון: האסיר המרצה שלושה מאסרי עולם בגין רצח ראש הממשלה יצחק רבין עתר לבית המשפט המחוזי, בבקשה שיאפשרו לו למידה בחברותא עם אסיר נוסף מהאגף השמור בו הוא שוהה

יגאל עמיר בבית המשפט, 2005
יגאל עמיר בבית המשפט, 2005 | צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: האסיר יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, עתר היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי נגד שירות בתי הסוהר, בבקשה שיאפשר לו לקיים למידה בחברותא יחד עם אסיר אחר באגף השמור בו הוא שוהה, וזאת לטענתו "בניגוד להמלצת בתי המשפט השונים בעניינו לאורך השנים ובניגוד לנוהג רב שנים בעניין זה שהתקיים עד לפני כשנה וחצי".

"לאורך העשור האחרון השתרש הנוהג כי העותר לומד תורה בחברותא עם אסיר אחר", נכתב בעתירה, "והייתה תקופה שגם עם מספר אסירים, שהומלץ או הומלצו למשיב על ידי רב בית הסוהר, וזאת כמעט בכל יום בשבוע. נוהג וה נמשך ברצף מאז ועד לפני כשנה וחצי. אז הותקף בן החברותא של העותר על ידי אסירים אחרים כאשר היה בדרכו ללימוד התורה עם העותר. לאור זאת, הופסק הלימוד בחברותא לתקופה ולאחר מכן לא חזר, בין היתר, עקב התדרדרות במצבו הבריאותי של אותו אסיר בן חברותא".

עוד נכתב בנימוקי העתירה: "החלטת המשיב לשלול העותר את האפשרות להמשיך וללמוד תורה בחברותא פוגעת באופן בלתי מידתי בזכותו לחירות ומונעת ממנו את זכותו לקיום אנושי בסיסי. כמו כן, מדובר בהחלטה בלתי
סבירה של המשיב שלא נתנה את המשקל הראוי לנזק המתמשך שנגרם לעותר בהעדר אינטראקציה מינימאלית עם אסירים אחרים וכן מדובר בהחלטה שאינה מבוססת על בסיס עובדתי מספק והיא אינה מנומקת".

יגאל עמיר בבית המשפט, 2005
יגאל עמיר בבית המשפט, 2005 | צילום: פלאש 90

כזכור, לפני כחודש וחצי עלה עמיר שוב לכותרות, בעקבות קריאתו של עו"ד ארי שמאי בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 לשחרורו מהכלא. דבריו של שמאי עוררו סערה, ובערוץ 14 מיהרו לגנות את הדברים ולהבטיח כי שמאי לא יוזמן פעם נוספת, למרות שבמהלך השידור אף אחד ממשתתפי התוכנית לא גינה את הדברים או מחה על מחיאות הכפיים שנשמעו מהקהל.