13 ק"ג סמים במזוודה: ניסיון ההברחה של התייר שסוכל בנתב"ג

תייר אשר הגיע לישראל מניו יורק, ארה"ב, נעצר בנתב"ג בחשד לניסיון הברחה של 13 ק"ג מריחואנה ארצה. לאחר שהעלה את חשד בודקי המכס בשדה, הם ערכו חיפוש במזוודתו ובה מצאו את הסמים. כתב אישום הוגש נגדו ובקשת מעצר עד תום ההליכים

זמן צפייה: 00:26

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד תייר בשנות ה-30 לחייו שהגיע מארצות הברית והבריח 13 קילוגרמים של מריחואנה לישראל.  התייר נעצר בנמל התעופה בן גוריון לפני כשבוע על-ידי בודקי המכס באולם הנוסעים בנתב"ג לאחר שהעלה את חשדם, ובחיפוש שערכו במזוודתו מצאו את השקיות המכילות את הסמים.

על פי החקירה, עלה כי טרם ההגעה ארצה הנאשם התכתב עם אדם אחר באשר להברחה, וקיבל ממנו הנחיות לביצועה מרגע עלייתו למטוס בניו יורק ועד ההגעה לישראל והמעבר בביקורת הדרכונים בנתב"ג ואיסוף חפציו. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והיום, עם הגשת כתב האישום, הוגשה גם בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

מזוודת הסמים שנתפסה בנתב"ג
מזוודת הסמים שנתפסה בנתב"ג | צילום: דוברות המשטרה

בחודש שעבר, גבר ואישה אזרחי ברזיל נעצרו בנתב"ג על-ידי בלשי ימ"ר תל אביב לאחר שבגופם נמצאו שני קילוגרם של קוקאין. בחיפוש ראשוני נמצא כ-150 גרם קוקאין בגופה של האישה. בעקבות זאת, הועברו השניים לבדיקת רנטגן בבית חולים - שבסופה התגלה כי בגופם של השניים כמות סם במשקל של כשני קילוגרמים.