אחרי 9 שנים: הוסגרה סייעת שגרמה למות פעוטה שנשכחה ברכב

ב-2014 נמלטה אולגה זבירוב, לשעבר סייעת בגן "הקקדו הלבן" בנתניה, שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות של הפעוטה טלי דשקוב, בת שלוש, לאחר שזו נשכחה ברכב הסעות במשך כשבע שעות. היא אותרה בסלובסקיה, נעצרה - והובאה לארץ

אולגה זבירוב, סייעת שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות בגן הקקדו הלבן בנתניה של הפעוטה טלי דשקוב

תשע שנים אחרי שנמלטה מישראל לאחר שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות של הפעוטה טלי שדקוב שנשכחה ברכב הסעות בנתניה באוגוסט 2011, הוסגרה הבוקר (רביעי) לישראל הסייעת אולגה זבירוב.

בכתב האישום צוין כי זבירוב ונהג רכב ההסעות, איוון אולוס, הורידו את יתר הפעוטות בגן "הקקדו הלבן" שנוהל על-ידי אשתו של אולוס, ושכחו את טלי, בת שלוש, ברכב ההסעות. הנהג שב לביתו מבלי שהבחין שהפעוטה עדיין ברכב. היא שהתה ברכב הלוהט במשך כשבע שעות.

הפעוטה טלי דשקוב
הפעוטה טלי דשקוב

מהפרקליטות נמסר: "בשנת 2014, לאחר הרשעתה ובטרם דיון הטיעונים לעונש, נמלטה זבירוב לאוקראינה, מדינת אזרחותה, ומאז לא שבה. לאורך השנים נעשו ניסיונות רבים להשיבה לישראל לצורך המשך ניהול ההליך הפלילי, אך בשל היותה אזרחית אוקראינה לא היה ניתן להסגירה. בחלוף כמעט עשור, ב-23 בדצמבר 2022, נודע למדינת ישראל כי זבירוב הגיעה לסלובקיה, ולאחר שהמחלקה הבינלאומית הגישה בקשה למעצרה זמני, נעצרה זבירוב בסלובקיה באותו היום.

"בהמשך הגישה המחלקה הבינלאומית בקשת הסגרה רשמית, אז החלו ההליכים המשפטיים לצורך הסגרתה של זבירוב לישראל, אשר הושלמו עם נחיתתה בישראל. כעת הובאה זבירוב להארכת מעצרה בבית משפט השלום בפתח תקווה. התיק הפלילי נוהל על ידי עו"ד עינת בניטה מפרקליטות מחוז מרכז. תיק ההסגרה נוהל על ידי עו"ד ג'ני קרמניוב מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. מעצרה תואם ובוצע בשיתוף המחלקה לתיאום מבצעי בחטיבת המודיעין של משטרת ישראל וחוליית אינטרפול במטה הארצי".