אחד מפרקליטי נתניהו פנה לאהרן ברק שיציע ליועמ"ש לפעול להסדר טיעון

מיכאל ראבילו ובועז בן צור, עורכי דינו של ראש האופוזיציה, הם אלה שפנו לנשיא ביהמ"ש העליון לשעבר על מנת שיציע למנדלבליט את ההסדר עם נתניהו. ברק חיזק את היועמ"ש בהתעקשות על עניין הקלון

זמן צפייה: 06:49

שניים מפרקליטיו של בנימין נתניהו, מיכאל ראבילו ובועז בן צור, הם אלו שפנו לאהרון ברק על מנת שיציע ליועמ"ש אביחי מנדלבליט את הסדר הטיעון, כך פרסם הערב (שבת) עיתונאי מעריב בן כספית. ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, הוא זה שחיזק את מנדלבליט בהתעקשות על עניין הקלון.

השניים הגיעו אל ביתו של ברק לפני כשבועיים ושאלו את השופט בדימוס שוב על עניין הקלון. עם זאת, ברק הבהיר להם כי היועץ המשפטי לא יחתום על הסדר טיעון ללא קלון. השניים נשלחו על ידי בנימין נתניהו בעצמו.

המתווה שיכול לפרק את מוקש הקלון הוא זה שבמסגרתו הפרקליטות תטען בבית המשפט שיש לגזור על נתניהו קלון, אך נתניהו יטען בבית המשפט שאין לגזור עליו קלון, ומי שיכריע אלו שלושת שופטי בית המשפט המחוזי.

מנדלבליט בטוח כי אין סיכוי שהשופטים יקבעו שאין קלון במעשיו של ראש ממשלה שהודה והורשע בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, ולכן מוכן להסכים למתווה הזה. אם תחתם עסקה, הקרב הבא יהיה סביב הניסוחים. בפרקליטות צפויים להתעקש על כך שכתב האישום המתוקן שבו יודה נתניהו יתאר מעשים חמורים שביצע.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-law-part-2201150759' autoplay='0' credit='' desc='מירי רגב על עסקת הטיעון' poster='' kid='1_ydd21y9o' duration='74']

אתמול מסרו לחדשות 13 גורמים המעורים בפרטי עסקת הטיעון המתגבשת בין נתניהו למנדלבליט כי הסיכויים לכך שראש האופוזיציה יחתום על ההסכם הם 50:50. לצד זאת, גורמים אחרים ששוחחו עם חדשות 13 טוענים כי הסיכוי לעסקה הוא גבוה, נוכח הועבדה שנתניהו מעוניין להשאיר את העניין מאחוריו. מנגד, היועמ"ש לא מוכן לוותר על סעיף הקלון, תוך הנחה שההרשעה בהפרת אמונים תגרור ממילא קלון.

כזכור, בשבוע שעבר חשף כספית את המגעים שמתקיימים בין נתניהו לבין הפרקליטות על הסדר טיעון בתיקי האלפים, ובחדשות 13 פורסם כי נתניהו מוכן להודות בעבירות של הפרות אמונים. המחלוקת הגדולה היא על העונש ועל הקלון. היועמ"ש דורש במינימום עונש של עבודות שירות, שווה ערך לעונש מאסר, כך שגם הקלון נמצא על הפרק ולכך יש משמעות לגבי המשך הקריירה הפוליטית של נתניהו.