המו"מ להסדר טיעון: נתניהו מוכן להודות בעבירות הפרת אמונים

המגעים בין ראש האופוזיציה לפרקליטות על הסדר טיעון בתיקי האלפים נמשכים. היועמ"ש מנדלבליט דורש מינימום עבודות שירות ולא יוותר על הקלון. נתניהו הסכים במסגרת המגעים לפרוש לכמה שנים מהפוליטיקה. ומדוע נתניהו נמנע מלהגיב עד כה?

זמן צפייה: 04:04

האם נתניהו מחפש עסקה? לאחר הפרסום הבוקר (חמישי) של העיתונאי בן כספית בעיתון מעריב בדבר מגעים שמתקיימים בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והפרקליטות על הסדר טיעון בתיקי האלפים, הערב ניתן לומר כי המגעים ממשיכים.

לחדשות 13 נודע כי נתניהו מוכן להודות בעבירות של הפרות אמונים. המחלוקת הגדולה היא על העונש ועל הקלון. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דורש במינימום עונש של עבודות שירות – שווה ערך לעונש מאסר כך שגם הקלון נמצא על הפרק ולכך יש משמעות לגבי המשך הקריירה הפוליטית של נתניהו.

גם לגבי הקלון, יש אפשרות להשתמש במתווה דרעי. אם נתניהו מתפטר כעת מהכנסת, לפרקליטות אין צורך לבקש קלון. היא תשאיר לעצמה את האפשרות לקלון בעתיד. לנתניהו זה בעייתי משום בלי כהונה כחבר כנסת, לא ניתן לכהן כראש ממשלה.

פרשננו ברוך קרא מדגיש כי לנתניהו חשוב מאוד לנצל את חלון ההזדמנויות האחרון – שלושה שבועות עד לפרישתו של מנדלבליט מתפקידו ונתניהו מבין את זה היטב.

עוד פורסם הערב בחדשות 13 כי כחלק מהמגעים, נתניהו מסכים לפרוש לכמה שנים מהחיים הפוליטיים ללא שאלת הקלון בתקווה שהוא יחזור. מי שמנהל את המגעים מטעם נתניהו הוא עורך הדין בעז בן צור. בכירים בפרקליטות, בהם המשנה ליאת בן ארי.

המגעים בין הצדדים לא נסגרו ואין הסכמות, אבל עדיין יש משא ומתן וערוץ ישיר בין בן צור, נתניהו ובכירים בפרקליטות. בן צור מעדכן את נתניהו על בסיס שבועי בנושא הזה.

פרשננו ספי עובדיה הוסיף כי העובדה שנתניהו טרם הגיב אומרת כי הוא נותן הזדמנות למגעים ומהפן הפוליטי, הוא לא רוצה לצאת בהודעה כי משמעותה – להוציא את הרוח מהמפרשים עבור תומכיו.