היועמ"שית נגד "חוק דרעי 2": "יוביל להתערבות חריגה של בג"ץ"

בחוות דעת שפרסמה גלי בהרב-מיארה נכתב כי החוק שקובע כי בג"ץ יוכל להתערב במינוי שרים רק בנימוק של חוסר כשירות, נכתב כי קיים "חשש ממשי שבג"ץ יקבע שמדובר במקרה קצה של שימוש לרעה בסמכות המכוננת אשר יוביל להתערבות שיפוטית חריגה ביותר בחקיקת יסוד"

זמן צפייה: 01:38

לקראת הממשלה והיועמ"שית במסלול התנגשות מחר (ראשון), צפויה עוד התנגשות בין הממשלה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. ההצעות הבאות יעלו: "חוק דרעי 2" - הקובע שבג"ץ יוכל להתערב במינוי שרים רק בנימוק של חוסר כשירות.

על כך הגיבה בהרב-מיארה ואמרה: "לנוכח הקושי הרב הנובע מההיבט הפרסונלי המובהק שביסוד התיקון המוצע והקשיים המהותיים הגלומים בהסדר עצמו העומדים גם בפני עצמם, יש לעמדתנו להתנגד להצעת החוק. נסיבות אלה אף מעלות חשש ממשי שבג"ץ יקבע שמדובר במקרה קצה של שימוש לרעה בסמכות המכוננת אשר יוביל להתערבות שיפוטית חריגה ביותר בחקיקת יסוד".

כמו כן יעלו חוק סעדה - הקובע שלמח"ש תהיה סמכות לחקור פרקליטים ושמחש תהיה תחת שר המשפטים; חוק גירוש מחבלים - הקובע שהשר יוכל להורות על גירוש בני משפחות מחבלים ופסקת ההתגברות - שלפיו רק הרכב מלא של שופטי העליון יוכל לפסול חוק והכנסת תוכל להתגבר על הפסילה ברוב של 61.