הרצח במעבר החצייה חולון: הצהרת תובע הוגשה נגד עדי מזרחי

בתוך דיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב, מעצרו של החשוד בדקירתו למוות של יורי וולקוב הוארך בחמישה ימים נוספים, והצהרת התובע הוגשה לקראת הגשת כתב האישום נגדו

עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, זירת הרצח
עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, וזירת הרצח | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90 / מתוך פייסבוק

הצהרת תובע הוגשה הבוקר (ראשון) נגד עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון, זאת לקראת הגשת כתב אישום נגדו בגין רצח באדישות. בתוך דיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב, מעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים.

כזכור, מזרחי הודה במעשה, וסיפק גרסה לפיה הוא לא התכוון לרצוח. "רק כשהגעתי הביתה הבנתי מהתקשורת שהבן אדם מת", אמר מזרחי בחקירתו, "התעצבנתי שאשתו צילמה אותי ופחדתי מהתגובה של בעלה, בגלל זה דקרתי".

"אני מצטער", הוסיף מזרחי, "תעבירו את זה למשפחה", אך לאחר מכן חזר לשתוק בחקירתו. מהחקירה עלה כי לקחו שלוש דקות בלבד מהרגע בו יצא מזרחי מביתו בחולון ועד שהגיע לצומת בה דקר את וולקוב. לאחר מכן עשה סיבובים במשך שעה וחצי כדי לשבש את חקירת המשטרה, ורק אז הגיע הביתה.

יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון
יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון

כמה ימים לאחר הרצח סיפרה במהדורה המרכזית אלמנתו של וולקוב, לנה, על השתלשלות האירועים בערב הרצח."עברנו מחולון לבת ים דרך יוספטל", אמרה, "היה לנו רמזור ירוק והוא (הנאשם, מזרחי) יצא ברמזור אדום, ואמרתי לו 'זה אסור, מה אתה עושה?'. אחר כך הלכנו, ואני לא מבינה למה לקחתי טלפון, בחיים לא צילמתי, אבל לקחתי טלפון וצילמתי. למרות שלא רואים כלום".

לנה המשיכה וסיפרה: "אמרתי ליורי שאני הולכת לילדים ושהוא צריך ללכת הביתה כי הוא חייב לישון. יורי הלך והבחור בא אליי ואמר לי לתת לו את התמונה שצילמתי. אז אמרתי לו בסדר, לך. כבר התחלתי לעבור את הכביש והוא בא עוד פעם, אז בעלי ראה שהוא בא אליי. המשכתי להגיד לו "לך לך, לא יהיה תמונה". ובתוך דקה הוא דקר אותו".

ברגעים אלו, לנה מספרת, היא לא ראתה את הסכין עדיין. "אמרתי 'יורי מה קרה' ופתאום ראיתי בידיים שלו שהוא אוחז ידית, לא ראיתי את הסכין. אז אמרתי 'יורי מה קרה הוא נתן לך מכה עם הסכין?' הרמתי את החולצה שלו ולא ראיתי כלום, אמרתי ברוך השם. ואז הוא אמר לי לנה אני לא מרגיש טוב, חשבתי שזה בגלל הלחץ הוא קיבל אירוע או משהו. אמרתי לו שאני אזמין אמבולנס, אני יודעת שאסור לגעת בבן אדם במצבו. ביקשתי ממישהו שעבר ברחוב עזרה, הוא אמר לי להתקשר 101 והמשיך, התחלתי לצעוק ולקרוא. מישהו בא לעזור ותוך דקה בא אמבולנס. עד הסוף אני לא חשבתי, לא האמנתי".