אזרח אריתראי הורשע ברצח ואונס של סילבנה צגאיי בת ה-12

ביהמ"ש הרשיע את טספברהן טספציון באונס ורצח לפני כשנתיים של קטינה שאמה הייתה בת זוגו, ובמסגרת הליך גישור הוא הסכים שיוטל עליו עונש מאסר עולם. "השאיר אותה לגסוס למוות לבד בדירתה"

זמן צפייה: 05:33

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את טספברהן טספציון, אזרח אריתראי ברצח באונס מכוון של סילבנה צגאיי בת ה- 12 לפני כשנתיים. לאחר הליך גישור, הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן לפיו הוא רצח ואנס את הקטינה, ובניסות אלו הוא הסכים שיוטל עליו עונש מאסר עולם. לגבי עבירת האונס, בכוונת הפרקליטות לטעון ל-20 שנות מאסר בפועל, המצטברים למאסר עולם ובנוסף פיצוי מקסימלי למתלוננת.

על פי כתב האישום המתוקן, טספציון שהגיע לישראל בשנת 2010, היה נשוי למתלוננת במשך שנתיים והתגורר עמה, יחד עם בתה במשך שנתיים בדירה בתל אביב. בהמלך תקופה זו, נהג להתעלל פיזית וכלכלית במתלוננת, שלבסוף החליטה להתגרש ממנו ובשנת 2018 הוא עזב את הדירה. מספר ימים לפני אירוע האונס והרצח, טספציון עקב אחר המתלוננת וארב לה במקומות שונים, כולל במקום עבודתה ומגוריה, היכן שהיא החליפה את המנעולים מהחשש כי ינסה לחזור.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החשד לרצח אישה בבאר שבע: בן זוגה ביצע שחזור, מעצרו הוארך

עוקץ בחסות הסגר: 16 נעצרו בחשד להונאת סלולר בכחצי מיליון שקל

השרים יידרשו להכריע בקבינט: החזרת בתיה"ס – או פתיחת החנויות

טספברהן טספסיון וסילבנה צגאיי
טספברהן טספסיון וסילבנה צגאיי | צילום: חדשות עשר

לאחר שאמה של סילבנה צגאיי התעלמה מספר פעמים משיחותיו של בן זוגה לשעבר, הוא החליט לנקום בה בכך שיגרום למותה של בתה היחידה. ביום הרצח, טספציון חיכה לצגאיי עד שתחזור מבית הספר, טיפס על גג הבניין הסמוך ומשהבחין כי הדלת לדירה הייתה פתוחה, הוא דילג מעל גג הבניין ונכנס למקום מגוריה. לאחר ויכוח שהתלהט בין צגאיי לטספציון, הוא חנק והפיל אותה למיטה והחל לבצע בה אונס, תוך כדי שהיא נאבקת בו.

טספברן טספסיון, החשוד ברצח סילבנה צגאיי
טספברן טספסיון, החשוד ברצח סילבנה צגאיי | צילום: חדשות עשר

בהמשך, טספציון חנק אותה בחוזקה זמן ממושך עד שצגאיי בת ה-12 הפסיקה לנשום. לאחר מכן, הוא כיסה את גופתה בשמיכה ועזב את הדירה. עוד עולה מכתב האישום כי טספציון לקח את מכשיר הטלפון ואת המפתחות מהדירה של צגאיי ונעל אותה, בעוד שהיא גוססת למוות לבד.

בשעות הערב של אותו יום, אמה של צגאיי החלה לחשוש כי קרה משהו לביתה, מאחר והיא לא יצרה איתה קשר במהלך היום ולצד האיומים של טספציון לפגוע בה. לאחר שהניסיונות ליצור קשר עם חבריה של בתה כשלו, התקשרה האם לחברתה וביקשה ממנה לבדוק האם צגאיי נמצאת בדירה, אך הדלת הייתה נעולה. כאשר הגיעה אמה של של סילבנה לביתה, היא מצאה אותה מוטלת על המיטה כשהיא ללא רוח חיים ועם סימני אלימות בגופה.