נעצר בחשד להזדהות עם דאעש - ושוחרר: "תלונה הזויה שלא נבדקה"

הרוקח, תושב מזרח ירושלים, נעצר בבית המרקחת בו עבד בפתח תקווה - לאחר שענד על אצבעו טבעת המזוהה עם ארגון המדינה האיסלאמית. בית המשפט שחרר אותו ללא תנאים

תעמולה של ארגון הטרור דעאש בביתו של חשוד בקלנסוואה
סמל ארגון הטרור דעאש | צילום: דוברות המשטרה

רוקח תושב מזרח ירושלים נעצר אמש בבית המרקחת בו עבד בפתח תקווה בחשד להזדהות עם ארגון טרור - לאחר שלטענת המשטרה ענד על אצבעו טבעת המזוהה עם ארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאעש). בית משפט השלום קיבל את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו - אך לאחר ערעור לבית המשפט המחוזי הוא שוחרר ללא תנאים.

שוטרי תחנת פתח תקווה פתחו בחקירה עם קבלת הדיווח על הרוקח, הגיעו לבית המרקחת ועצרו אותו. בעת מעצרו הטבעת עדיין הייתה על אצבעו. הוא עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בעיר ובסיומה נכלא. לאחר הגשת הערעור לבית המשפט המחוזי התברר כי על הטבעת אמנם היה כיתוב בערבית - אך ללא כל קשר לדאעש.

עו"ד עלא תלאווי, שייצג את הרוקח מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר בד"ר לרוקחות בעל וותק של שנים שמסייע לחולים. מצער שהמשטרה בוחרת לעצור אדם נורמטיבי בניגוד להנחיות פרקליט המדינה מבלי שיש בדל ראייה או חשד נגדו, ומזדרזת לפרסם את דבר מעצרו, לפגוע בשמו ובפרנסתו, ואף מסכנת את שלומו, כל זה בגלל תלונה הזויה שלא נבדקה.

"בית המשפט המחוזי קיבל את הערר שהגשנו וביקר בחריפות את המשטרה. מצופה מהמשטרה שיפעלו בהתאם לחוק וימנעו ממעצרי שווא של אנשים נורמטיביים".