הדריסה בנהריה: ייחקר אם היה ידוע שהעבודות באתר מתקיימות בחג

לאחר שמתנדב נדרס למוות, במשטרה יבחנו את קיום העבודות הלא חוקיות בחג בפרויקט הלאומי למניעת הצפות, ואם ידעו בו על העסקת השוהים הבלתי חוקיים באתר. 3 חשודים נוספים נעצרו סמוך לירושלים

זמן צפייה: 06:03

אירוע הדריסה בנהריה: המשטרה תחקור אם היה ידוע שהעבודות באתר הפרויקט הלאומי למניעת הצפות מתקיימות במהלך החג, למרות שאינן חוקיות, ושאותן הגיע לבדוק המתנדב שנדרס למוות. בנוסף, תיבחן האפשרות אם היה ידוע על העסקת שוהים בלתי חוקיים באתר - כך פורסם היום (שלישי) בחדשות 13. במקביל, שלושה חשודים במעורבות באירוע נעצרו סמוך לירושלים.

במקביל, החשוד בדריסה, שבעל עבר פלילי בהסעת שוהים בלתי חוקיים, לא משתף פעולה בחקירתו. יש לציין כי חשוד נוסף ברח מהזירה יחד עם מספר פועלים. המשטרה פתחה בסריקות אחר הנמלטים.

הבוקר כאמור, מתנדב במשטרה נדרס למוות ושוטר נוסף נפצע בינוני, לאחר שהשניים נפגעו על ידי רכב ברחוב העליה בנהריה, סמוך לחוף הים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי, והם פונו למרכז הרפואי לגליל בעיר. המשטרה הסירה את החשד כי הרקע לאירוע לאומני.

חוסאם סג'ייר מירכא, ההרוג באירוע הדריסה בנהריה
חוסאם סג'ייר מירכא, ההרוג באירוע הדריסה בנהריה

המתנדב, חוסאם סג'ייר, תושב ירכא בן 32, הוכנס לחדר ההלם כשהוא במצב אנוש, ולמרות מאמצי הרופאים נפטר בבית החולים. השוטר, בן 31, מוגדר במצב בינוני, והוכנס אף הוא לחדר ההלם ולצילומי הדמיה, כשהוא סובל בעיקר מפגיעות גפיים. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירה ולאחר מכן עשה את דרכו לבית החולים ושוחח עם אביו של ההרוג.

מטעמו של שבתאי נמסר: "משטרת ישראל מרכינה ראשה ומשתתפת בצער משפחתו של סמ"ר חוסאם סג'ייר ז"ל, מתנדב גיבור שהפך היום למודל של חריצות ותרומה למדינה. חוסאם והשוטר שהיה לצידו עשו בדיוק את מה שלשמו הם פועלים. אירוע שמתחיל כאירוע שיטור קלאסי ומסתיים בכך שמתנדב מאבד את חייו ושוטר נפצע באורח בינוני, ממחיש לנו עד כמה עבודתם של השוטרים והמתנדבים עלולה להפוך בין רגע משגרה לחירום, מעוד אירוע במשמרת לאירוע של סכנת חיים, פציעה ואף אובדן".

"זו עליית מדרגה מסוכנת בחוסר שיתוף הפעולה ובאלימות אליהם חשופים לא פעם השוטרים במהלך עבודתם והיא מהווה תמרור אזהרה שצריך להדאיג את כולנו", אמר המפכ"ל. "לאחר האירוע אותו אנו מתחקרים, ניהלנו מצוד מהיר שהביא למעצר מספר חשודים, ואנו נעשה כל שביכולתינו יחד עם כל רשויות האכיפה בכדי למצות את הדין עם החשוד הפוגע שנימלט ונעצר".

על פי פרטים שהגיעו לידי חדשות 13 מעדי ראייה, הנהג החשוד דרס את השוטרים, ולאחר מכן נסע בהילוך אחורי ודרס אותם שוב, ואז נמלט מהזירה. כמו כן, גם החשוד השני נמלט מהמקום יחד עם פועלי בניין נוספים.

השוטרים הגיעו לאתר הבנייה לאחר שנקראו אליו, וכשביקשו לבדוק את אישורי העבודה והשהייה של הפועלים באתר הגיח רכב שנשא לוחית זיהוי ישראלית, דרס את השוטר והמתנדב ונמלט מהמקום. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר החשודים במאמצים לאיתורם, והרכב נעצר בצומת שלומי. הנהג העצור הוא איש עסקים מוכר בעל עבר פלילי עשיר, תושב עראבה שעוסק בהסעת שוהים בלתי חוקיים.