שירות המבחן על נערים שהואשמו בתקיפה: "בעלי אישיות חיובית"

שני בני 16 תיעדו עצמם מתעללים מינית בנערה מעולפת, והפיצו את הסרטון בין חבריהם. לאחר שהוגש נגדם כתב אישום, תסקיר שירות המבחן המליץ לביהמ"ש לא להרשיעם בפלילים

זמן צפייה: 02:32

שני נערים בני 16 צילמו את עצמם לפני כשנה וחצי כשהם תוקפים מינית נערה בת גילם במסיבה רוויית אלכוהול בבית פרטי ביישוב באזור המרכז. לאחר שהוגש נגד הנערים כתב אישום בגין התעללות מינית, הערב (ראשון) נחשף בחדשות 13 כי שירות המבחן ממליץ לבית המשפט שלא להרשיע את הנערים בטענה שהתסקיר שנערך להם במהלך המשפט מעיד כי הם בעלי אישיות חיובית.

בסרטון, שהגיע לידי חדשות 13, נראים שני נערים מתעדים כיצד הם סוטרים לנערה המעולפת, משפילים אותה ולאחר מכן גם תוקפים אותה מינית והכול לקול צחוקם של הנוכחים בחדר. מיד לאחר מכן הסרטון הופץ בין הנערים שהיו במסיבה. כמה ימים לאחר מכן הנערה מגלה את הסרטון.

נערים מתעדים עצמם מתעללים מינית בנערה במסיבה | צילום: חדשות 13

"הם הורידו לה את הבגדים, הם הרביצו לה, הם צחקו תוך כדי, צילמו והפיצו את הסרטים", סיפר אביה של הנערה.

כעבור כמה ימים אחד הנערים שלח לנערה שהושפלה הודעת ווטסטאפ, שבה הוא הביע חרטה וכתב: "הבנתי שאת כועסת. אני ממש-ממש מצטער ולא יודע מה עבר עליי באותו זמן. אני מקווה שתסלחי לי ולחבר שלי. הייתי גם ממש שיכור".

כאמור, בסופו של דבר הנערה התלוננה במשטרה ונגד שני הנערים הוגש כתב אישום על התעללות מינית.

לפני כמה שבועות הנערה העלתה את מה שחוותה בסרטון קצר לרשת טיק-טוק, אבל אחרי תגובות משפילות שספגה מחבריהם של שני הנאשמים היא מחקה אותו.

"אנחנו שומרים על הילדים שלנו כל החיים שלהם, כל החיים שלנו, זה הדבר הכי חשוב לנו ופתאום, בלילה אחד, הכול מתפרק לנו", אמר אביה לחדשות 13. "זה כבר פשע חמור. זה לא צחוקים וזה לא בשביל הסטורי הבא, בשביל האינסטגרם או מה שלא יהיה. זה פשוט פשע".

עורך הדין רועי אטיאס, המייצג את משפחת הנערה, אמר לחדשות 13: "בסופו של דבר ידוע שאנשים כן ראו את הסרטונים האלה שהם צילמו. הנזק שנגרם לה הוא נזק חמור וגדול. אני מאוד-מאוד מקווה שבית המשפט יימצה איתם את הדין".

עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג את אחד הנערים הנאשמים, טען כי מדובר בטעות בשיקול הדעת: "במקרה הזה יש יותר קורבנות מאשר אשמים ואין לחפש פה מי אשם יותר ומי אשם פחות. מרשי טעה בשיקול דעתו בעת שהיה באותה מסיבה והוא מביע צער".

עודד פורר
עודד פורר | צילום: החדשות 13

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, חבר הכנסת עודד פורר, התייחס בפתח ישיבת הוועדה לכתבה, ואמר כי מדובר ב"סרטון מזעזע. אני לא רוצה להתייחס לזה ברמה המשפטית, אבל אני לא מצליח להבין את ההסדר שמגיעים אליו עם הנערים. יכול להיות שנצטרך לתקן את החקיקה כדי להמחיש עד כמה הסיפור הזה דרמטי וקשה".

"האירוע שתואר היה קשה מאוד", הוסיף פורר, "ולצערי, אני מחבר את זה לכך שמשרד החינוך לא הביא נתונים בדיון האחרון שהתקיים בנושא". חבר הכנסת סיפר כי כשביקש מנציגי המשרד להציג כמה, בערך, מקרים כאלה קרו בבתי הספר השונים ברחבי הארץ - במשרד טענו כי אין להם את הנתונים, זאת משום שמי שאוסף אותם הם מנהלי המחוזות.

"ביקשתי לזמן לוועדה את מנהלי המחוזות, אבל מצידי שישלחו בכתב את הנתונים. אני לא מחפש לטרטר אותם". ובכל זאת, טען, המכתב שקיבל ממשרד החינוך היה "אמורפי ועמום. אני שב ואומר למשרד החינוך - לא תוכלו לטפל בבעיה הזאת אם לא תמפו אותה. לא תוכלו להבין שיש פה צורך לגעת ולטפל בנושא הזה".

פורר סיכם כי לדעתו ישנם הרבה מקרים נוספים כאלה שפשוט לא מתפרסמים, והודיע: "בוועדה הבאה, אני מבקש שחצי השעה הראשונה תוקדש לדיווח מנהלי המחוזות של משרד החינוך. יש לכם מספיק זמן לאסוף נתונים ממנהלים. שבו, עשו טלפונים למנהלי בתי הספר במחוז שלכם. אני רוצה לדעת כמה מקרים כאלה היו - גם אם לא התקדמו לרף הפלילי".