פרשת "גן הזוועות": "אלימות שיטתית - קיימים מאות סרטונים"

מעצרן של שבע מהסייעות החשודות ושל הגננת ובעלה הוארך עד ליום שני. השופטת דיבון סגל: "מדובר באלימות מתמשכת לעיני העובדים במקום – ריבוי המעורבים מלמד על מסוכנות החשודות"

זמן צפייה: 01:10

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרן של תשעת החשודים בהתעללות בפעוטות במסגרת פרשת "גן הזוועות" ברמלה שנחשפה בחדשות 13 - הגננת, בעלה ושבע מהסייעות החשודות.

"מדובר בפרשייה שבמסגרתה הייתה אלימות מתמשכת לעיני העובדים במקום. מדובר באלימות שיטתית בגילאים הללו", אמרה השופטת דיבון סגל במהלך הדיון. "ריבוי המקרים והמעורבים מלמדים על מסוכנות החשודות. קיימים מאות סרטונים - מדובר בתיק חריג ויש לתת למשטרה למצות את החקירה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ההתעללות בגן ברמלה: גם בעלה של הגננת נעצר

התכתבות בעלת הגן ברמלה עם ההורים: "לא ראיתי שום דבר חריג"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-12290608' autoplay='0' credit='' desc='עימות בין משפחות הפעוטות לסייעת' kid='1_xi4fy5zb' duration='46'']

עורך דינה של אחת הסייעות, אלי מסטרמן, אמר במהלך הדיון: "יש סרטונים חמורים יותר. מרשתי לא סיכנה אף אחד. זה שלא מצאו כמעט סרטונים עליה, מעיד שזו לא השגרה שלה בגן. היא עובדת שנתיים במקום, לשביעות רצון כולם".

בתוך כך, ח"כ יוסף ג'בארין, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, פנה לשר המשפטים אבי ניסנקורן וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להכריז על התעללות בפעוטות כ"מכת מדינה", זאת על מנת לאפשר את החמרת הענישה. "נמאס לשמוע שוב ושוב על מקרים מזעזעים של התעללות בפעוטות חסרי ישע", אמר ג'בארין. "בתי המשפט צריכים למצות את הדין במקרים הללו. אלה הילדים והילדות של כולנו וצריך להגן עליהם".

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה

במהלך הלילה, כזכור, סייעת נוספת נחקרה באזהרה במסגרת הפרשה. זו החשודה העשירית בתיק, והיא נחקרה בחשד לאי דיווח. בסיום החקירה היא שוחררה למעצר בית בן חמישה ימים בתנאים מגבילים. זאת, לאחר שאמש המשטרה עצרה שתי סייעות נוספות, בנות 49 ו-26, החשודות בהתעללות.

הורי הילדים מפגינים הבוקר מול בית המשפט בדרישה לפרסם את הסרטונים שמציגים את האלימות, לדבריהם, שהופנתה כלפי ילדיהם. ההורים הבהירו כי ימשיכו להפגין עד שיהיה פיקוח על הגנים ועד שתוחמר הענישה עבור מעשים אלו.

ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות
ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות

בינואר 2019 הוגש כתב אישום נגד ליטל ברסי ובעלה משה, על חריגות בנייה ושימוש חורג בגן. מדובר בכתב אישום פלילי לכל דבר, אך בכל זאת הזוג ברסי המשיכו לנהל את הגן בלי הפרעה. לפני שלושה חודשים בהסדר טיעון משה ברסי לקח את התיק עליו והוא הורשע. על אשתו נגזר קנס של 30,000 שקלים.

מוקדם יותר השבוע עצרה המשטרה את בעלה של ליטל ברסי, בעלת הפעוטון ברמלה. הגבר, בן 42, נעצר בחשד לאלימות ולאי דיווח על הנעשה בגן. כמו כן, במשטרה חושדים כי הגננת ובעלה מחקו את הצילומים ממצלמות האבטחה ושיבשו באופן מכוון את החקירה. בית משפט השלום בראשון לציון החליט להאריך את מעצרו בשלושה ימים.