רגע לפני שנמלט מהארץ: נעצר חשוד במעורבות ברצח המרובע באבו סנאן

פרסום ראשון: חשוד ראשון במעורבות בטבח במטע הזיתים בגליל המערבי, בו נרצח בין היתר מועמד לראשות המועצה, נעצר בנמל התעופה בן גוריון. בהמשך היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה

זמן צפייה: 00:22

פרסום ראשון: חשוד ראשון במעורבות ברצח המרובע באבו סנאן נעצר הלילה (חמישי) על ידי בלשי ימ"ר חוף בנמל התעופה בן גוריון, רגע לפני שנמלט מהארץ. בשעות הקרובות יובא החשוד לבית משפט השלום בחיפה, לדיון בהארכת מעצרו.

בטבח שהתרחש שלשום במטע זיתים במועצה המקומית שבגליל המערבי נרצחו ארבעה בני אדם, בהם גאזי סעב, מועמד לראשות המועצה. עוד שלושה נורו למוות, מתוכם שניים הם בני משפחתו של סעב - זהר אל דין (45) ואמיר סעב (28), וכן נרצח סלמאן חלבי (65), תושב ירכא.

לפי שעה, נשלל החשד כי הרצח בוצע על רקע פוליטי, וככל הנראה מדובר בסכסוך בין משפחות פשע מוכרות בצפון. לפי אחד מכיווני החקירה, ייתכן שהארבעה הובאו למקום במכוון - ואז נורו מטווח אפס. אחיינו של חלבי סיפר כי דודו היה בעל חלקת אדמה סמוכה לזירת הרצח: "הוא נכנס לשתות קפה, והיורה פתח באש בלי אבחנה".

גאזי סעב
גאזי סעב

המפכ"ל יעקב שבתאי, שהגיע לזירה בליל הטבח, אמר: "ככל העולה כרגע מהנתונים - אין קשר בין הבחירות לרשויות המקומיות לבין הרצח. אני לא יודע מי היה פה במקרה ומי לא. אנחנו עדיין בשלבי החקירה הראשונים ונעשה כל שביכולתנו כדי לסכל את טרור הדמים הזה".

המפכ''ל קובי שבתאי בזירת הרצח באבו סנאן
המפכ''ל בזירה באבו סנאן | צילום: שיר תורם, פלאש 90
זירת הרצח באבו סנאן
זירת הרצח באבו סנאן | צילום: שיר תורם, פלאש 90

בתום דיון בן שלוש שעות, ועדת המשנה למאבק בפשיעה בחברה הערבית בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריעה אמש כי שירות הביטחון הכללי יסייע למשטרה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית, זאת על אף שראש השב"כ רונן בר התנגד לכניסת הארגון לטיפול בנושא, וביקש לתת למשטרה את היכולת להתמודד בעצמה עם האירוע, לאור העובדה שעמדת הארגון היא כי "במדינה דמוקרטית שב"כ צריך להיות מרוסן".