אבו לטיף יואשם בסחיטה באיומים של קבלן לצורך מכרז

הצהרת תובע הוגשה נגד ראש ארגון הפשע, תושב ראמה, בחשד שסחט באיומים קבלן שזכה במכרז של משרד הביטחון - במטרה שיעביר את המכרז אליו. בנוסף אליו, חשודים קבלן ומהנדס שהיו שותפים לכאורה לעבירה

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים - אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הצהרת תובע הוגשה היום (רביעי) נגד לטיף אבו לטיף וכן הוגשו בקשות מעצר נגד חשודים נוספים ובהם מהנדס וקבלן. השניים חשודים בסחיטה באיומים של קבלן אחר במטרה לגרום לו לוותר על מכרז בשווי 25 מיליון שקלים שזכה בו.

על פי חשד היחידה הכלכלית, השלושה הכריחו את הקבלן הנוסף לוותר על זכייתו במכרז מטעם משרד הביטחון לביצוע עבודות עפר בבי"ס לשוחרים בכרמיאל. לטיף עמד בראש ארגון אבו לטיף, ויחד עם המהנדס והקבלן הם סחטו באיומים את הקבלן שזכה במכרז.

בשל האיומים ועד לרגע זה, הגם בחלוף שנתיים מאז פרסום המכרז, טרם החלו העבודות במקום. לפני כשבוע הפכה החקירה גלויה עם מעצרם של החשודים ע"י שוטרי היחידה לפשיעה כלכלית בסיוע לוחמי החטיבה הטקטית במג"ב, ימ"ר צפון ויחידות מיוחדות נוספות.

חברי ארגון הפשע של משפחת אבו לטיף
חברי ארגון הפשע של משפחת אבו לטיף

אבו לטיף, ראש ארגון הפשיעה, הוא בן 52 מראמה, ו"קבלן הבית" של ארגון הפשיעה הוא בן 34 מירכא. החשוד המהנדס בן 58 מנהריה שוחרר בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. היום, בדיון הארכת מעצרם של החשודים בבימ"ש השלום בראשל"צ, יחידת התביעות של להב 433 הגישה נגד החשודים הצהרת תובע.

Whatsapp Image 2023 04 19 At 2
עו''ד ג'וליאן חדאד מייצגו של לטיף אבו לטיף | צילום: באדיבות המצולם

עו"ד ג'וליאן חדאד המייצג אבו לטיף מסר: "די לעיין בתשובות נציגי המשטרה בשלב המעצר, תשובות שמצביעות על דלות הראיות (אם בכלל), כדי להבין כי כתב האישום שיוגש מהווה תעודת עניות למשטרת ישראל, אשר סימנה כמטרה את בני משפחה אבו לטיף מזה מספר חודשים".