פרסום ראשון: סגן השר אביר קארה זומן לחקירה באזהרה בפרשת ההצבעה הכפולה

שמונה חודשים לאחר שהצביע במקומה של יו"ר הקואליציה סילמן במליאת הכנסת, וחודשיים לאחר שהיועמ"ש הקודם מנדלבליט הודיע על פתיחה בחקירה, סגן השר מימינה נחקר הבוקר באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433

אביר קארה
אביר קארה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אביר קארה, נחקר הבוקר (שני) באזהרה בפרשת ההצבעה הכפולה במליאת הכנסת לפני שמונה חודשים. כך נודע לאתר חדשות 13. קארה נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשרדי להב 433 בלוד.

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-articles-part-0307212004' autoplay='0' credit='' desc='קארה מתייחס להצבעה הכפולה בריאיון לחדשות 13 בחודש יולי' poster='' kid='1_311jjb0b' duration='560']

לפני כחודשיים החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, על פתיחה בחקירה בגין האירוע שבו סגן השר ממפלגת ימינה הצביעה בשמה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן. מי ששמה לב לכך הייתה חברת הכנסת מהליכוד אורלי לוי אבקסיס שקראה לעצור את הדיון.

קארה הודה והתנצל בטענה שמדובר בטעות, ובהמשך זומן לבירור אצל יו"ר הכנסת מיקי לוי. מלשכתו של קארה נמסר אז כי "סגן השר קארה הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח"כ עידית סילמן והודיע במיידי על טעותו ליו"ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן".

יומיים לאחר מכן התייחס סגן השר קארה בריאיון לחדשות 13 למה שקרה ואמר: "לחצתי בטעות על המחשב של סילמן. דעתי הוסחה". לאחר בדיקה החליט היועמ"ש דאז מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד קארה וכאמור היום הוא זומן לחקירה באזהרה.

עו''ד עדי כרמלי

עו"ד עדי כרמלי המייצג את קארה מסר: "תפקידה של המשטרה לבדוק ולחקור. התנהלותו של סגן השר קארה הינה התנהלות תמת לב ונעדרת כל יסוד לפלילים. אני סמוך ובטוח כי למסקנה הזו תגיע גם משטרת ישראל בסיום הבדיקה".