שלושה חשודים נעצרו במעורבות ברצח תושב לוד בסוף השבוע

ביום שישי נורה למוות מרוואן וואחוואח, שנה לאחר שאחיינו הצעיר נרצח. המשטרה עצרה הלילה שלושה חשודים בגין מעורבות ברצח ומעצרם הוארך

זמן צפייה: 00:16

בלשי ימ"ר מרכז עצרו הלילה (שלישי) שלושה חשודים בחשד למעורבות ברצח מרוואן וואחוואח, תושב לוד שנורה למוות ביום שישי האחרון. וואחוואח נרצח שנה בדיוק לאחר שאחיינו נורה למוות בעיר. הבלשים עצרו בפעילות סמויה ביפו את שלושת החשודים, תושבי לוד ורמלה בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשבוע את מעצרם של השלושה.

כזכור, ביום שישי מרוואן ווחוואח, בן 52, נורה למוות מרכב חולף בכיכר מנחם בגין שבלוד. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא כשמצבו מוגדר אנוש - אך מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו ומותו נקבע בבית החולים. מרוואן הוא דודו של אנאס ווחוואח, שנרצחה לפני שנה והוא בן 18, ואחיו של ג'יהאד - שנרצח גם הוא לפני שנתיים.

מרוואן ווחוואח, בן ה-52 שנרצח היום בלוד
מרוואן ווחוואח, בן ה-52 שנרצח בלוד

על-פי עדי ראייה, הקורבן חזר מהעבודה ונכנס לכיכר המרכזית בלוד, כשלפתע הגיעו רעולי פנים עם רכב אחריו וירו בו מטווח קצר מספר כדורים שפגעו בו בפלג גופו העליון. לאחר מותו, עמותת יוזמות אברהם עדכנה כי 70 ערבים קיפחו את חייהם עד כה במהלך שנת 2022 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 66 אזרחים וארבעה שאינם אזרחים, מבין כלל הקורבנות, 60 נורו למוות ו-41 מהם היו עד גיל 30. שבע מהקורבנות היו נשים.

מרוואן נרצח שנה לאחר שאחיינו אנאס וואחוואח, שהיה תלמיד מצטיין, נרצח גם הוא. על פי גורם משטרתי, משפחתו של אנאס הייתה מסוכסכת עם משפחה אחרת בעיר והרצח הגיע כנקמה על רצח אחר שאירע שבועות קודם לכן בעיר. גורם במשטרה אמר אז כי אנאס ככל הנראה לא היה מעורב בסכסוך, אלא להיפך: הוא היה בחור צעיר שהתרחק מעולם הפשע - וזו הסיבה שהפך למטרה.