מבוכה לפרקליטות: מבקשת לתקן את כתב האישום על מועד פגישת נתניהו-פילבר

לאחר שסנגורי ראש הממשלה לשעבר עימתו את עד המדינה בדיון האחרון על המועד שבו נפגשו השניים במה שהוגדר כ"פגישת ההנחיה" שעומדת בבסיס האישום, הפרקליטות מבקשת לתקן כעת ומציינת כי מדובר ב"מועד לא ידוע" שבו נפגשו לאחר מינויו של פילבר. בסביבת נתניהו מסרו: "במשך שנתיים הפרקליטות הסתירה מבית המשפט ומהציבור את הראיות החד-משמעיות שסתרו את טענתה"

זמן צפייה: 01:39

אחרי החקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר, הגישה היום (ראשון) הפרקליטות בקשה לבית המשפט המחוזי בקשה לתיקון כתב האישום בתיקי האלפים.

לפי ההודעה, "כזכור, בסעיף 64 לכתב האישום נכתב: 'במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח' שהתקיימו בין הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן הנאשם נתניהו את פילבר לפגישה בלשכתו. בפגישה זאת, מסר הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ'".

עוד נאמר, "התביעה מבקשת כעת לתקן את הרישא של הסעיף, כך שייכתב בו כי 'במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר, כאמור בסעיף 62, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח'...", ויתר חלקיו של סעיף זה יוותרו על כנם. על פי הבקשה, תיקון זה נדרש נוכח בחינה כוללת של המסד הראייתי ביחס למועד בו התקיימה פגישת ההנחיה ובהמשך לעדותו של העד פילבר מיום 11.5.2022, ומבקשת לקבל הבקשה מטעמים של הגעה לחקר האמת". הפרקליטות מסרה כי "האמור בכתב האישום לגבי תוכן הפגישה אשר כונתה "פגישת ההנחיה" בעינו עומד, אף שנדרש לדייק את מועד התקיימותה, ומכאן הבקשה".

בשבוע שעבר נמשכה החקירה הנגדית של פילבר על ידי סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור. פילבר הפתיע את הנוכחים כששינה את גרסתו באשר לתנועת היד שביצע לעברו נתניהו במהלך הפגישה שכונתה "פגישת ההנחיה", שלפי כתב האישום הייתה ההוראה של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו להיטיב עם בעלי בזק שאול אלוביץ'.

שלמה פילבר מגיע לבית המשפט לקראת חקירתו הנגדית
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

מסביבת נתניהו נמסר: "צריך לעצור את ההשתלחות הפרועה של הפרקליטות. ארבע פעמים הם תיקנו את כתב האישום, והם כנראה לא ינוחו עד שיקבלו את הראש של נתניהו. במשך שנתיים הפרקליטות הסתירה מבית המשפט ומהציבור את הראיות החד-משמעיות שסתרו את טענתה. מספיק, יש גבול".

פילבר שינה גרסה: ייתכן ופירשתי לא נכון את תנועת היד של נתניהו

פילבר אמר כי בהתחלה בחקירה ברשות לניירות ערך הוא הבין מתנועת היד של נתניהו לעזוב את העניין ובכך בעצם לנפנף את אלוביץ'. אחר כך, כשהציגו לו בחקירה במשטרה, לאחר שכבר חתם על הסכם עד מדינה, הוא הבין שתנועת היד, שפילבר תיאר שהיא בוצעה מלמעלה למטה, כוונתה הייתה למתן את המחירים. מהדברים שפילבר אמר לאחר מכן עלה שהוא זכר את אותה פגישה שנחקר ברשות אבל לא סיפר עליה.

פילבר אמר שייתכן והגרסה המקורית שלו הייתה נכונה ושזה עניין של פרשנות. פילבר ציין כי ייתכן והוא פירש לא נכון. השופט ברעם פנה לפילבר ואמר לו: "אתה אומר שהעדת אמת במשטרה. עכשיו מה שאתה אומר שונה לגמרי ממה שאמרת במשטרה".

עו"ד בן צור הראה הודעות וואסטאפ בין פילבר לדוד האן, שהיה אז מפרק רשות השידור, מהן עולה לכאורה שפילבר לא נפגש עם נתניהו לפני ה-15 ביוני. מהתכתובות עולה כי פילבר פגישת ההנחיה התקיימה אחרי שפילבר דיבר עם אנשי בזק, כלומר שהוא לא יכול היה לקבל הנחיה לאחר המועד.

בעקבות כך, השופט בר עם שאל את העד: "אז מה המסקנה, מבחינת ההיגיון?" וזה ענה כי "המסקנה שהפגישה לא היתה כנראה בשמיני, אלא בשבוע אחרי לפי הדוגמאות שיש פה". עם זאת, פילבר הודה כי הוא אינו זוכר בבירור את הפרטים והוא מסויג בעניין.

יום קודם לכן החלה החקירה הנגדית של פילבר על ידי בן צור. בן צור טען כי נתניהו מעולם לא הנחה את פילבר להיטיב עם בזק, בפגישה שנערכה מיד לאחר מינויו של פילבר לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת - "פגישת ההנחיה". בהמשך העיד פילבר כי בחקירתו במשטרה הוא הרגיש ש"מנסים לדחוף לי בכוח מילים לפה". פילבר סיפר כי החוקרים הראו לו שתי הודעות SMS בין אלוביץ' למנכ"ל וואלה אילן ישועה, וכי לא הוצג לו שום מסמך הקושר אותו לפרשה. כשנשאל על ידי בן צור אם הוא האמין לשקרים הללו, ענה פילבר: "במידה רבה כן. אמרתי לעצמי שמדינת ישראל לא מנהלת חקירה כזאת נגד ראש ממשלה אם אין שום ראיה".