משפט נתניהו: הפרקליטות מבקשת לדחות את עדות מילצ'ן

בתחילת הדיון בחקירתו הנגדית של יונתן חסון, נהגו ומנהל הנכסים של איש העסקים שהיה מקורב לנתניוה, אמר הנציג מטעם התביעה כי הפרקליטות שוחח עם מילצ'ן שעבר הליך רפואי בחו"ל ולכן עדותו תידחה

ארנון מילצ'ן, בני הזוג נתניהו
ארנון מילצ'ן ובני הזוג נתניהו | צילום: רויטרס

משפט נתניהו: בתחילת הדיון הבוקר (רביעי) בחקירה הנגדית של יונתן חסון, נהגו ומנהל הנכסים של ארגנון ליצ'ן, אמר נציג התביעה, עו"ד אלון גילדין כי הפרקליטות שוחחה עם ארנון מילצ'ן שעבר הליך רפואי בחו"ל, ולכן עדותו תידחה והוא לא יוכל להעיד בשבועות הקרובים. בנוסף העדה הבאה, שני קוסקס, לא תהיה מוכנה להעיד ביום שני הקרוב, בגלל שחשבו שחסון יסיים רק ביום שני.

מילצ'ן היה אמור להעיד בסוף קבוצת העדים הראשונה ולאחר מכן לחזור לתיק 4000, כעת, התובע מטעם הרקליטות מבקש לדחות את עדותו ולחזור לתיק 4000 לפני שיעיד בגלל מצבו הרפואי (א.ג). בהמשך, עו"ד חדד, העורך דין המרכזי בצוות ההגנה של נתניהו, שאל את חסון על המכתבים ששלחו אנשי פאקר והוצגו בבית המשפט לפיו פאקר שותה שמפניה.

יונתן חסון, נהגו ומנהל הנכסים של ארנון מילצ'ן
יונתן חסון, נהגו ומנהל הנכסים של ארנון מילצ'ן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"זהו נסיון שלהם לכסות את התחת שלהם", אמר חסון. "אם אדון פאקר שידוע בציבור כשתיין, שותה שמפניה ורודה אז זה מוריד לכאורה מהכמויות. המכתבים נועדו כדי לשמור על היחסים שלו עם משפחת נתניהו", הוסיף. "אם אני אומר לך שהדס קליין אמרה שגיא (היועץ המשפטי של פאקר) אמרה שהוא איש ישר?", שאל חדד, וחסון השיב לו: "אם הדס אמרה באותו יום דבר כזה, אז או שהיא באותו יום לקתה בהזיות או שאתה משקר".

כזכור, ביום שני חסון החל לתת את עדותו בתיק 1000, ("תיק המתנות") במשפט נתניהו. חסון אמר: "לרוב קנינו לזוג נתניהו סיגרים ושמפניות, לפעמים גם מעילים ותיקי יוקרה. אלו הדברים שאני ראיתי. לא ראיתי תכשיטים חוץ מסקיצה אחת".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז של הליכוד
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז של הליכוד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"מילצ'ן וג'יימס פאקר היו מודעים במאה אחוז לכל מה שאנו נותנים לבני הזוג נתניהו, שמפניות וסיגרים", הוסיף חסון, "מילצ'ן ידע על כל דבר שיצא מהבית שלו. גם פאקר היה מודע". כשהשופט משה ברעם שאל מי קיבל את ההחלטה לקנות את המוצרים עבור משפחת נתניהו, השיב חסון: "בחלק מהמקרים ארנון ופאקר ובחלק מהמקרים הדס (קליין, העוזרת האישית לשעבר של מילצ'ן)".

"לגברת נתניהו פעם אחת בבלפור אני מסרתי ישירות. הגעתי לבלפור", סיפר חסון, "היא חיכתה לי ברחוב, מסרתי לה אפילו הצעתי לסחוב והיא אמרה שהיא תסתדר". השופט ברעם שאל את חסון: "עם מר נתניהו לא נפגשת?", וחסון השיב: "פעם נוספת התבקשתי להביא שני ארגזים של שמפניות לבית בקיסריה. הגעתי לשם, לא היה שם אב בית, השומר הכניס אותי פנימה. ומי שפתח את הדלת היה מר נתניהו. הוא הצביע לכיוון המטבח ושם נגמר הסיפור".