גמאני – תכנית תמיכה לבני נוער

גמאני היא תוכנית ייחודית, המלווה בני נוער תלמידי כיתות ט-י"ב, המתמודדים עם מחלת הסרטן לאורך כל שלבי המחלה ומעניקה מענה לצרכים הייחודיים העולים בכל שלב ושלב. תוכנית זו פותחה מתוך הבנת החוסר האמיתי בתהליך תמיכה מתמשך בבני נוער חולים

זמן צפייה: 03:21

עם גילוי המחלה מתחילים, הילד החולה ומשפחתו מסלול חדש, בו כל המשאבים המשפחתיים, הפיזיים, הנפשיים והכלכליים, מופנים לריפוי ולרווחת הילד החולה, והתמודדות עם מחלתו. ילדים ומתבגרים נדרשים להתמודד בנוסף לסוגיות הנורמטיביות, הנובעות מגיל ההתבגרות, גם עם הצרכים והבעיות הייחודיים להם כחולים.

התוכנית שמה לה למטרה להפגיש בני נוער, המתמודדים עם מחלת הסרטן וליצור קבוצה חברתית המושתתת על תחושת שותפות ומהווה מערכת תמיכה הדדית. הפעילויות במסגרת קבוצה זו נועדו לחזק את יכולת ההתמודדות של בני הנוער בפן הרגשי, ליצור תהליכי העצמה באמצעות פעילויות שונות, לקבל תמיכה נפשית ממבוגרים שהחלימו מסרטן ועוד.

המפגשים נערכים אחת לחודש, רובם במהלך שהות בבית הארחה, ובמהלכם עוסקים בני הנוער במגוון נושאים באמצעות מגוון פעילויות מגבשות ומהנות. פעולות אלה מתקיימות סביב שלושה מעגלים רלוונטיים: המעגל האישי – ליווי בהתמודדות עם המחלה וההחלמה בפן הרגשי והחברתי, המעגל הקבוצתי – גיבוש קבוצתי פעיל ויצירת זיכרונות משותפים והמעגל הערכי – עיסוק בתכנים הנוגעים לבני הגיל ולמאפיינים הייחודיים שלהם.