המיזם המרגש שמסייע לצעירים להשתקם מסרטן

מיזם "יוצאים לחיים" מסייע לצעירים המחלימים מסרטן לחזור לחיי שגרה

זמן צפייה: 07:12

על פי אומדן שפורסם על ידי משרד הבריאות בשנת 2011 מאובחנים מיד שנה כ – 1,000 צעירים ישראלים בגילאי 18 – 30 כחולים במחלת הסרטן. המחלה מעמידה את החולים הצעירים בפני פחדים קיומיים המערערים את ביטחונם בגופם, בעתידם וביחסיהם עם אחרים. לאחר החלמתם הפיזית, זקוקים צעירים אלה גם להחלמה רגשית שתסייע להם במעבר מהתבגרות לבגרות.

תכנית "יוצאים לחיים" משלבת בין מפגשי תמיכה ופעילויות שטח. מטרתה היא תמיכה והכוונת הצעירים המחלימים מסרטן לאחר סיום הטיפולים, באמצעות סדרת מפגשי הנחייה, טיולים וסדנאות העשרה והעצמה. פעילויות אלה מתוכננות על מנת לאפשר למשתתפים לגבש חזון אישי ודרך חיים, לאפשר להם להתנדב ולהתגייס לצה"ל (מי מהם שרוצה), להתחיל לימודים אקדמאיים, לחזק את אמונתם בגופם ובנפשם ולהתנדב לסייע לילדים צעירים בהחלמתם.

במהלך התכנית השנתית, מושם דגש על ביטחון עצמי ודימוי גוף, מסוגלות והעצמה, עצמאות, כישורים חברתיים וקבלת האחר, במטרה להקל על המשתתפים את החזרה לשגרה ולשגרה של בני גילם. פעילות השיא של התהליך היא מסע אתגרי בספינת מפרשים בים הצפוני של הולנד. במהלך המסע, משיטים המשתתפים את הספינה בכוחות עצמם, מנהלים את סדר היום הנדרש מהרמת המפרשים ועד בישול הארוחות ומשתתפים במפגשי תמיכה יומיים.

רוצים לתרום לגדולים מהחיים? לחצו כאן 

צובעים את החיים - ליחצו לתרומה