מחאה נגד השופטת נאור: "בג"ץ דיקטטור"

עשרות התכנסו להפגין סמוך לבית נשיאת בית המשפט העליון במחאה על הפסיקה בנושא המסתננים: "מרים נאור אותנו לא תשבור, הכנסת מחוקקת - מרים נאור מוחקת"

כמאה מתושבי דרום תל אביב וממקומות נוספים ברחבי הארץ התכנסו הערב (שבת) בירושלים, מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, למחות על הפסיקה בנושא המסתננים ומבקשי המקלט. ההפגנה נערכת תחת הכותרת: "הכנסת מחוקקת - מרים נאור מוחקת". המשטרה חסמה את הכניסה לרחוב שבו מתגוררת הנשיאה נאור, ורק מי שגר ברחוב יכול להיכנס למתחם: עשרות הפגינו ברחוב סמוך לביתה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מדובר בשבוע השני בו ההפגנה מתקיימת סמוך לבית נאור: השבוע סיבת ההפגנה היא פסיקת בג"ץ השבוע בנוגע לתיקון לחוק המסתתנים, פסיקה שאישרה את ההסדרים אליהם הגיעה ישראל עם המדינות השלישיות אך פסלה את הכלי ההרתעתי המרכזי - והגבילה את כליאתם ל-60 יום.

הקריאה הברורה של המפגינים היא להפסיק להעדיף את זכויות האדם של המסתתנים על פני חיי היומיום והזכות לביטחון של תושבי שכונות דרום תל אביב. במהלך ההפגנה הושמעו אמירות קשות כלפי בג"ץ: "נגמרו הימים שבהם קיבלנו את דין הבג"ץ כגזירה משמים. יותר לא נרפה עד שהבג"ץ יבין שהעם הוא הריבון והעם רוצה גירוש. אם שופטי בג"ץ חושבים שמקומם של המסתננים אצלנו בבית, אנחנו נבוא אליהם הביתה".

אחד משלטי המחאה במקום (חדשות 2)
אחד משלטי המחאה במקום (חדשות 2)

עוד קראו המפגינים: "מרים נאור - תחזירי את האור", "העם דורש בג"ץ ישראלי", "הצבעת בבחירות קיבלת בג"ץ", "בג"ץ מסכן את המדינה", "אם בג"ץ הוא דיקטטורה הבחירות הן סתם קומבינה", "בג"ץ הוא דיקטטורה", "מרים נאור אותנו לא תשבור", "הכנסת מחוקקת מרים נאור מוחקת", "שופטי בג"ץ וידאו הריגה".

שפי פז, מארגנת ההפגנה, הסבירה: "אחרי 10 שנים של סבל, נאור לא תשבור אותנו. אנחנו תושבי דרום תל אביב וחזקים ונגיע לכאן כל שבוע". יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג, שהשתתף בהפגנה, אמר: "לא יכול להיות ששופטי בית המשפט העליון ימשיכו במדיניותם המפלה את תושבי דרום תל אביב ויחשיבו את דעתם כעלה נידף. מדהים לראות איך 'ארגוני הזכויות' דואגים אך ורק לצד המסכן את ישראל, המסתננים,  מבלי טיפת אכפתיות ממעמדם של תושבי ישראל".