תאונה בנגב: הולך רגל נהרג מפגיעת רכב

גבר בן 39 נהרג לאחר שנפגע מרכב סמוך לצומת שוקת שבנגב. צוותי מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בפצוע פעולות החייאה שבסופן קבעו את מותו

תאונה קטלנית בנגב, הערב
תאונה קטלנית בנגב, הערב | צילום: חליל אלסייד תיעוד מבצעי מד"א

הולך רגל בן 39 נהרג הערב (שבת) לאחר שנפגע מרכב בכביש 31 סמוך לצומת שוקת לכיוון לקיה שבנגב. צוותי מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בפצוע פעולות החייאה, ובדרכו לבית החולים סורוקה בבאר שבע נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את הנהג הפוגע ובודקת את נסיבות האירוע.

תאונה קטלנית בנגב, הערב
תאונה קטלנית בנגב, הערב | צילום: חליל אלסייד תיעוד מבצעי מד''א

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

סמוך לשעה 18:30 התקבל במוקד מד"א דיווח על הולך רגל שנפצע אנושות מפגיעת רכב בנגב. חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום ביצעו בפצוע פעולות החייאה שבסופן קבעו את מותו.

חובש רפואת חירום במד"א, אייל שניידר, שהוזעק למקום סיפר: "במרכז הכביש שכב גבר כבן 39 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב הפוגע נבדק במקום ולא נזקק לטיפול רפואי".

תאונה קטלנית בנגב, הערב
תאונה קטלנית בנגב, הערב

בעקבות התאונה הקטלנית, אמר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "סוף השבוע הקטלני בכבישים הוא המשך ישיר לחמש השנים האחרונות שבהן בכל שנה יותר ויותר אנשים נהרגים בתאונות דרכים. זו התוצאה הישירה של הקיצוץ המתמשך של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בכסף שמועבר למאבק בתאונות הדרכים שמשמעותו פחות ניידות, פחות שוטרים ופחות כסף שמועבר לטיפול בקטעי כביש מסוכנים וצמתים אדומים".

קיטה המשיך: "חמש שנים של כשלון בהצלת חיים בכבישים היו גורמים לכל מדינה מתוקנת להכריז על מצב חירום והגיע הזמן לעשות כך. האחריות מוטלת על השר לבטיחות בדרכים והדרישה ממנו היא לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים בכבישים. חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים ולשלב כוחות כדי להילחם בטרור שמתרחש לנגד עינינו בכל יום בכביש".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שוב אור ירוק משקרים ועוסקים במתקפות פוליטית נגד משרד התחבורה והממשלה במקום להאבק בסיבות האמיתיות לתאונות הדרכים. בניגוד לנאמר : למשרד התחבורה אין כל קשר למימון ניידות, או שוטרים הנמצאים באחריות בלעדית של המשרד לבטחון פנים ותקציבי התשתיות לפיתוח קטעי כביש וצמתים מסוכנים, עליהם ממונה משרד התחבורה, הגיעו לשיא שלא היה מעולם".