"אהובת ליבי איננה": צופית גרנט נפרדת מהגיבורה של "אבודים"

בפוסט מרגש בפייסבוק נפרדה צופית גרנט ממרי פרץ ז"ל, שסיפורה קורע הלב נחשף בתוכנית "אבודים": "אני אוהבת אותך אהבת נפש וכבר מתגעגעת. תודה על כל הברכות שברכת אותי, אזכור אותך לנצח נצחים"

זמן צפייה: 09:59

מרי פרץ, שסיפור חייה קורע הלב נחשף בתוכנית "אבודים", הלכה לעולמה. מרי, שהתאחדה עם ארבעה מילדיה 50 שנה אחרי שנחטפו ממנה במרוקו, ריגשה צופים רבים והייתה במרכז של שבעה פרקים בתוכנית "אבודים".

צופית גרנט, שליוותה את מרי לאורך כל מסע החיפוש, ספדה לה בפוסט מרגש בפייסבוק: "מרי אהובת ליבי איננה. אלוהים כמה פחדתי מהרגע הזה שמרי תלך לעולמה, זה עוד מוקדם מדי אני רוצה לזעוק לאלוהים, תן להם עוד קצת לה ולילדים האבודים שחזרו אליה אחרי חמישים שנה, אלו השנים היחידות מאז האסון שנפל עליה בדמות קהילה יהודית נוראית בקזבלנקה שחטפה ממנה שלושה מילדיה שבוע אחרי שבתה בת השנתיים נחטפה ממנה באכזריות ע"י העוזרת המוסלמית המפלצתית, תן לה עוד קצת עם כל ששת ילדיה שאוהבים אותה כל כך, הם רק שבע שנים אולי אפילו פחות ביחד… אבל זהו אמא מרי הלביאה, המדהימה, הטובה , המצחיקה עצמה את עיניה, והם כולם סביבה מטולטלים מהרעיון שהיא כבר לא תהיה יותר".

לצפייה בכל חלקי הסיפור "החזרה למרוקו":

מרי פרץ וצופית גרנט
מרי פרץ וצופית גרנט

לדבריה, "כששואלים אותי שאלות על אבודים אני תמיד אומרת כלאחר יד 'כולם היו בני', זה נכון אבל… הסיפור של מרי הוא סיפור של גורל שלי שמתחבר לגורלה הטראגי והמחריד של מרי וקושר בינינו לנצח נצחים, אני זוכרת את רגע המפגש, היא פרצה בבכי ודיברה במרוקאית, לא הייתי זקוקה לתרגום, הבנתי כל מילה אבל לא מהראש כי אם מהלב, והיה רגע אחד בו אחזתי ברכות בלחייה ונדרתי נדר שנמצא את הילדים ונשים אותם אליה, שנהפוך את העולם ונלחם בכולם. והבטחתי לה עוד משהו, לא פחות חשוב, שנחזיר את שמה הטוב והעולם ידע היטב מי היו הרעים האמיתיים בסיפור גזלת הילדים על לא עוול שזוג הורים חסרי ישע, רק על היותם כאלה הרשו לעצמם הנוולים לעשות מעשה נבלה כזה.

צופית נזכרה בתחקיר שטלטל את חייה: את רגע המפגש בין ויקטור ושולמית הילדים הראשונים שהחזרנו לאמא לא אשכח לעולם, ויקטור עמד וזעק 'שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה', ושולמית שהייתה בת שבע כשהופרדה מאמה באכזריות קראה לה מייד אמא והבטיחה שלא תעזוב לעולם… וואו כמעט התעלפתי מכל הטוב לב שהתפוצץ במפגש המדהים הזה.

מרי פרץ עם ילדיה
מרי פרץ עם ילדיה

 

צופית התייסה גם לפרקים החדשים שהיו עם מרי, שבה אותרה בתה הרביעית שנחטפה ממנה: "לפני שנתיים נמצאה אסתר, התינוקת שנחטפה ע"י מפלצת מוסלמית וגדלה כילדה מוסלמית, במפגש הזה מרי כמעט ומתה לי בידיים, הלב שלה כמעט התפוצץ, גם שם חזרה אישה מופלאה שנראית ונשמעת בדיוק כמו אחיותיה שולמית וריימונד, ילדה שנחטפה מיהדותה, אבל כבר ברגע הראשון הבינה שכאן נמצא הבית האמיתי שלה. תודה לאל ותודות למשרד הפנים היא הגיעה לארץ לפני שבועיים והספיקה לסעוד את אמה עד רגעיה האחרונים".

צופית סיכמה את דבריה: "מדובר בסיפור שהגיע לאבודים ב-2013, נפתר ב-2018, המשיך ב-2022 והיום ב-2024, פורים בפתח (יום הולדתה של אסתר שממנה התחילה כל הסאגה האומללה לפני 56 שנים כשנחטפה), היום תם עידן. מרי אני אוהבת אותך אהבת נפש וכבר מתגעגעת. תודה על כל הברכות שברכת אותי לנצח נצחים אזכור אותך שלך שוּשי (ככה היא קראה לי)".