"אני מודה על הכל. גם על האימוץ"

החיים שלי שהתחלקו ללפני ברזיל ואחרי. המסע הזה היה קשה, מלחיץ, מייאש, אבל גם אופטימי ומרגש שבסופו מצאתי את השקט. רחלי אסתר לוינגסטון מסכמת

זמן צפייה: 01:15:41

מאת: רחלי אסתר לוינגסטון

יולנדה אוליוויירה מוריירה. זה השם שמלווה אותי כבר 10 שנים מאז שהצצתי לראשונה במסמכי האימוץ שלי.

כל חיי ידעתי שאני מאומצת מברזיל. סיפרו לי שבאתי מארץ רחוקה, שנולדתי לאישה אחרת שלא יכלה לגדל אותי ונתנה אותי במתנה למי שלא יכלה להביא ילדים.  אמרו לי שהיא עשתה את זה כי לא יכלה לגדל אותי ושקיבלתי הזדמנות טובה יותר. וצדקו.

מעולם לא חסר לי כלום. הדאגה של אימי המאמצת כלפיי הייתה מהקישקע, לא רק מהלב.  כי היא ידעה שאני שלה, כל עולמה. והריבים שלנו היו כמו של כל נערה מתבגרת ואמא דואגת, גם אם בזמנו זה הרגיש כמו סוף העולם. אבל היום מהמקום שלי כאמא, אני מבינה הכל. לכן, בדיוק מהמקום הזה - עלתה בי השאלה כשנכנסתי להריון עם בני הבכור: איך אמא מוסרת את הילד שלה? לא משנה הסיבה שתהא.

רחלי ויולנדה אוליוויירה מוריירה
רחלי ויולנדה אוליוויירה מוריירה | צילום: רחלי אסתר לוינגסטון

מודה ומתוודה, מאז ומעולם תהיתי ביני לבין עצמי  האם יש מישהי אי שם בברזיל הגדולה שאני דומה לה?  האם יש לי אחים? האם היא זוכרת אותי בכלל? אבל את כל השאלות האלה הדחקתי - כי באמת לא חסר לי כלום. לא היה שום חסך או חור שצריך למלא.

אבל ברגע שהפכתי לאמא זה היכה בי והייתי חייבת תשובות. אחרי שנים רבות של חיפושים עצמאיים הרמתי ידיים ופניתי כמוצא אחרון לתכנית "אבודים", איתם יצאתי למסע חיי. החיים שלי שהתחלקו ללפני ברזיל ואחרי. והמסע הזה היה קשה, מלחיץ, מייאש, אבל גם אופטימי ומרגש. ארבעתנו עברנו חוויה מטלטלת ועוצמתית שאני בטוחה שתלווה אותנו לשארית חיינו.

אחרי 10 ימים מורטי עצבים מצאתי את יולנדה, ואני כל כך דומה לה. יש לי 2 אחיות ואח, כמו שחלמתי כל חיי.  והיא אכן חיכתה לי כל השנים. היא הייתה בטוחה שמתתי ושזה עונש מאלוהים והנה קרה נס. עד היום, כמעט שנה אחרי, אני לא מעכלת עד הסוף את גודל המזל שנפל בחלקי, במיוחד לאור העובדה שאחיי למסע לא נחלו הצלחה ואולי אפילו חזרו עם עוד כמה סימני שאלה.

''אחרי 10 ימים מורטי עצבים מצאתי את יולנדה''
''אחרי 10 ימים מורטי עצבים מצאתי את יולנדה'' | צילום: רחלי אסתר לוינגסטון

אני מודה על הכל. גם על האימוץ, גם אם ייתכן וחיי לא היו כל כך מרים כמו שחשבתי שיהיו אם לא הייתי נמסרת לאימוץ. כי זה גורל.  זה מה שהיה צריך לקרות. אמא שלי זו רבקה והיא שלי עד יום מותי. יולנדה ואני סגרנו מעגל ומצאנו את השקט - היא ואני.

לכל מאומץ הזכות הבסיסית לשקט מסוג זה, ואני מאחלת לכל אחיי המאומצים באשר הם - לקבל את התשובות שהם מחפשים במהרה.  אמן.

אבודים, ימי רביעי, בשעה 21:00

אבודים | התעלומה המסתורית בברזיל - חלק ב ואחרון

האם צופית גרנט בדרך לפוליטיקה?

בלעדי לאתר: צופית גרנט משתפת בתחושות לאחר התחקיר המסעיר

טובה וילק: "אני אמא מאמצת ואני גאה בכך"

החוקרת הפרטית של אבודים, נתי להב: "אי אפשר לכנות אותם מלבד סוחרי ילדים"

אבודים בעולם | צאו למסע מסביב לעולם בעקבות צופית גרנט

אבודים פרקים מלאים