אני אמא מאמצת ואני גאה על כך

כל הורה מאמץ יודע בתוך תוכו, שיגיע הרגע בו הוא יעמוד בפני הילד שלו ויאלץ לספר את סיפור האימוץ שלו. טובה וילק, אימו של ליאור, בטור מרגש

זמן צפייה: 01:14:17

מאת: טובה וילק

אני אקח אתכם, המאומצים והמאמצים, למסע קטן בזמן לאחור. כמו לכל אישה, לאחר הנישואים יש כמיהה להגדיל את המשפחה. יש שעושים זאת בדרך הטבעית ויש שעושים זאת בדרך שונה. כל הורה מאמץ יודע בתוך תוכו שיגיע הרגע בו הוא יעמוד בפני הילד שלו ויאלץ לספר את סיפור האימוץ של הילד שלו, דרך העיניים שלנו כהורים, דרך המסמכים שישנם אצלנו ודרך הזכרונות שלנו.

כשאנחנו החלטנו לאמץ, חיפשנו את הדרך הכי קצרה. בדקנו מה האפשרויות בארץ והבנו שיקח לנו זמן רב כדי לעבור את תהליך האימוץ. דרך חברים שאימצו בעצמם, הגענו לארלט הילו, שלימים הסתבר לנו שגם בארץ היו לה אנשי קשר ששייכים לכנופיה שלה.

חשוב לי לציין שבשנות -80 וה-90, היו גם אימוצים חוקיים. לא כל הילדים נחטפו או נמכרו, בדרך כלל כשמספרים סיפור לוקחים את הדברים לקיצון, אז היו גם וגם וגם. היו אימוצים חוקיים, והיו גם חטיפות ואת כל מה שסופר בתכנית אבודים.

אנחנו כהורים בוודאי היינו שמחים אם המסמכים היו כשרים, וליאור היה נוסע לברזיל להיפגש עם משפחתו הביולוגית. אולם המצב הוא לא כזה. אני יודעת שישנם עוד הרבה מאד בחורים ובחורות שיודעים, או אולי הוריהם יודעים, שהמסמכים מזויפים, אינני עושה הכללה.

ליאור וילק עם המתנדבת מברזיל לינדלבה
ליאור וילק עם המתנדבת מברזיל לינדלבה

ליבי עם כל ילד שמגלה זאת בפעם הראשונה, או בכלל, שיתכן וגם המסמכים שלו מזויפים. אני יכולה להמליץ לכל מאומץ שיש לו חשש, או רצון לדעת, שיפנה להוריו וישאל. ליאור יכול לבוא ולומר לי את כל אשר על ליבו, הוא הבן שלי ואני אמא שלו, ולעולם, איש לא יוכל להפריד ביננו. הוא יכול לכעוס, הוא יכול לומר דברים קשים, אבל גם ילדים ביולוגים עושים זאת, הוא לא שונה מהם בשום צורה, והוא גדל בבית שלא הוסתר דבר.

אבל לא הצלחתי להבין למה הכעס הגדול על צופית גרנט. כולנו יודעים שהיא יודעת לספר את הסיפור שגם ירגש. נכון זו תוכנית טלויזיה, אולם בסופו של דבר היא מתעדת דברים שקרו במציאות. אולי לחלק מכם זה נראה דרמטי מדי, אבל זו הייתה נסיעה דרמטית. זה היה חיפוש דרמטי.

ליאור עבר מסע של שנים בחיפושים ונפגש אם אנשים רבים, מהדרג הנמוך ועד דרגים גבוהים, וסיפורו מפורסם בברזיל. גם הוא הרגיש שהייתה שם דרמה, דרמה אנושית שנגעה לליבו.

[brightcove_iframe video_id='news-avudim-season-09-articels-ep01-hazaza-03' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_zzov54zf' duration='186']

אם אתם, מאומצים בוגרים, רצונכם הוא לטמון את ראשכם בחול ולומר שלא היה ולא נברא סיפור החטיפות ומכירת הילדים, זה שלכם ותחיו עם הדבר בשלום. אבל אם תפתחו מעט את עיניכם, תבינו שאבודים לא עשו דרמה מכלום, זה הסיפור כמו שהוא קרה במציאות.

ולסיום, רק אומר שהיום ישנם דרכים לעזור לחלק מהמאומצים למצוא את משפחתם הביולוגית. ישנם מתנדבים בברזיל שמשקיעים שעות ביום בכדי לעזור.

אבודים, ימי רביעי, בשעה 21:00

צפייה ישירה: אבודים - ברזיל חלק ראשון

צופית גרנט משתפת בתחושות לאחר התחקיר המסעיר

החוקרת הפרטית של אבודים, נתי להב: "אי אפשר לכנות אותם מלבד סוחרי ילדים"

אבודים בעולם | צאו למסע מסביב לעולם בעקבות צופית גרנט

אבודים פרקים מלאים