תקרית אנטישמית בשוויץ: חרדי נדקר ע"י אדם שצעק "מוות ליהודים"

הקורבן נדקר בציריך והועבר לאשפוז בבית החולים במצב קשה. בתוך כך, המשטרה פינתה את כיכר טיימס בניו יורק לאחר שבזמן הפגנה פרו-פלסטינית אותר רימון בתוך מכונית שירות. מפגינים מנעו מהשוטרים גישה לכלי רכב - ונעצרו

גבר חרדי נדקר דקירה אנטישמיות

האלימות בעולם סביב המלחמה בעזה גוברת: גבר חרדי נדקר הלילה (בין שבת לראשון) בציריך שבשוויץ, והוא מאושפז בבית החולים במצב קשה. בדיווח נמסר כי המחבל צעק "מוות לכל היהודים" ו"אללה אכבר" בעת שדקר את הקורבן. התוקף נעצר לאחר המקרה.

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, הגיב: "אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ונמצאים בקשר מתמיד עם הקהילה היהודית בציריך הפועלת מסביב לשעון במסירות ונחישות. נער בן חמש עשרה לא יקום באמצע היום ויקח סכין מהמטבח בכדי להרג עובר אורח יהודי. על השלטונות לבדוק מהיכן באה ההסתה למעשה זוועתי זה. האם מהמשפחה? מהמסגד? או מהרשתות החברתיות? זוהי נורת אזהרה בוהקת למנהיגי אירופה. חייבים להגביר את הפיקוח על מוקדי ההסתה באשר הם שם".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט
נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט | צילום: אלי אטקין

בתוך כך, המשטרה פינתה אמש את כיכר טיימס בניו יורק לאחר שבזמן הפגנה פרו-פלסטינית, השוטרים איתרה רימון בתוך מכונית שירות של "אובר". עוד נמסר, כי המפגינים חסמו את צירי התנועה במקום, ובכך מנעו ממשטרת ניו יורק גישה לכלי הרכב הממולכד. מספר מפגינים נעצרו עקב התקרית.

הצתה שריפה
חייל אמריקני הצית עצמו ליד שגרירות ישראל בארה"ב: "לא שותף לרצח עם"

לפני שבוע, חייל בחיל האוויר האמריקני הצית את עצמו מול שגרירות ישראל בוושינגטון, ארה"ב. שירות מכבי האש העירוני דיווח כי הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, כשהוא סובל מכוויות חמורות. הרשויות בארה"ב אישרו כי מותו נקבע בבית החולים.

החייל בן ה-25 תיעד עצמו לפני ובזמן המעשה. בסרטון, שפורסם ברשתות החברתיות, ניתן לראות את הצעיר מסביר למצלמה את מניעיו להתאבדות. "אני לא רוצה לקחת חלק פעיל ברצח עם", אמר. בזמן שנשרף, הוא צעק "שחררו את פלסטין". מחיל האוויר האמריקני נמסר כי החייל היה בשירות פעיל.