כתב אישום נגד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים: "אני חף מפשע"

לפי דיווחים בארה"ב, טראמפ יועמד לדין בגין שבעה סעיפים, בהם שמירה מכוונת של ממסכים מסווגים ושיבוש הליכי משפט. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה נשיא אמריקני לשעבר עומד בפני אישומים פדרליים. פרקליטו מסר כי הוא צפוי להתייצב בבית המשפט ביום שלישי הקרוב

זמן צפייה: 01:55

כתב אישום הוגש בלילה (שישי) נגד הנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים - כך לפי הודעתו ברשת החברתית שלו. זמן קצר לאחר מכן אמר טראמפ: "אני חף מפשע". פרקליטו מסר כי הוא צפוי להתייצב בבית המשפט ביום שלישי הקרוב.

ברשת ABC אישרו את הידיעה ודיווחו כי טראמפ יועמד לדין במסגרת הפרשה בגין שבעה סעיפים, בהם שמירה מכוונת של מסמכים מסווגים ושיבוש הליכי משפט.

טראמפ בתוך בית המשפט
טראמפ בתוך בית המשפט | צילום: רויטרס

כזכור, באוגוסט אשתקד פשט ה-FBI על אחוזתו של הנשיא לשעבר בפלורידה ואסף ממנה עשרות מסמכים מסווגים. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה נשיא לשעבר עומד בפני אישומים פדרליים.

באפריל השנה הוגש כתב אישום פלילי נגד טראמפ בגין תשלום "דמי שתיקה" לכוכבת הפורנו סטפני קליפורד ("סטורמי דניאלס"), שעמה ניהל לכאורה רומן. נשיא ארה"ב לשעבר הואשם ב-37 סעיפים של זיוף מסמכים. לפני ההסגרה אמר: "לא ייאמן שזה קורה באמריקה".