גוגל תיקנס ב-170 מיליון דולר - בשל הפרת פרטיות של ילדים ברשת

בהסדר טיעון שנחתם בין חברת הבת "יוטיוב", ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב ופרקליטות ניו יורק, נכתב כי אתר הסרטונים הפופולרי אסף במכוון מידע על הקטינים, והשתמש בו על מנת להציע להם פרסומות

זמן צפייה: 01:57

חברת הענק "גוגל" חתמה אמש (רביעי) על הסדר טיעון שבמסגרתו תשלם חברת הבת שלה, "יוטיוב" קנס של 170 מיליון דולרים ותפעל לשינוי במדיניות שלה. זאת, על מנת להגן על פרטיות של ילדים המשתמשים באתר הסרטונים המוכר. הסדר הטיעון נחתם בעקבות טענות הרגולטורים בארצות הברית על כך ש"יוטיוב" אסף מידע על ילדים ביודעין ובמכוון, והשתמש בו על מנת לטרגט פרסומות ייעודיות עבורם. מבקרי ההסכם קראו לו "חיוור" ודרשו שינוי במדיניות "הלוקה בחסר" לטענתם, בהגנה על פרטיות ילדים ברשת.

הקנס וההסכם הם חלק מהסדר טיעון שעשתה חברת הענק עם ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית ופרקליטות ניו יורק, שהאשימה את חברת הבת בהפרת חוק פדרלי להגנה על ילדים ברשת. לטענת הוועדה, "יוטיוב" אספה מידע מילדים באופן בלתי חוקי, וכן עשתה שימוש גם בקוד זיהוי שעקב אחרי פעילות הדפדפן שלהם ללא הסכמת הוריהם. כמו כן, לדברי הוועדה, האתר שיווק את עצמו למפרסמים בתור האתר המוביל לפרסום עבור ילדים צעירים. עוד נמסר כי "גוגל" ציינה בפני מפרסמים שאינם מוכרחים לעמוד בתנאי החוק הפדרלי המתייחס לילדים, מכיוון שהצופים ביוטוב הם בני 13 ומעלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גוגל מפות, הדור הבא: המציאות הרבודה שתנחה אותנו בדרכים

גוגל רכשה חברת שירותי ענן ישראלית בכ-200 מיליון דולרים

יוטיוב לילדים בלבד? "אתר הווידאו שוקל לפצל את השירות"

ילדה גולשת באינטרנט
ילדה גולשת באינטרנט | צילום: Getty Images

במסגרת הסדר הטיעון, שאושר בהצבעת רוב של שלושה נגד שניים, "יוטיוב" הסכימה ליצור מערכת שתדרוש מבעלי עמודי סרטונים לסמן תוכן המיועד לילדים. זאת, כדי שלא יצורפו פרסומות לסרטונים אלה. עוד תצטרך החברה לקבל אישור הורים על מנת לאסוף מידע על ילדיהם.

מתוך 170 מיליון הדולרים, כספי הקנס, 136 מיליון מתוכם יועברו לוועדת הסחר ו-34 מיליון למדינת ניו יורק. מדובר בסכום ההסדר האזרחי הגבוה ביותר שהשיגה הוועדה אי פעם, כאשר ההסדר הקודם עמד על 5.7 מיליון דולרים.