התיעוד שמסעיר את איראן: שפך יוגורט על נשים שלא עטו חיג'אב

גבר תועד כשהוא שופך יוגורט על ראשן של השתיים, אם ובתה, שלא עטו את כיסוי הראש בחנות בעיר שנדיז שבמזרח הרפובליקה האיסלאמית. הן נעצרו כי הלכו בשיער חשוף יחד עם האדם ששפך עליהן את היוגורט. בעל החנות הוזהר בשל העובדה שאיפשר לשתיים לשהות בבית העסק שלו ללא חיג'אב

גבר רוקן דלי יוגורט על נשים באיראן
גבר רוקן דלי יוגורט על נשים באיראן מפני שלא עטו חיג'אב | צילום: מהטוויטר

זעם באיראן: גבר תועד כשהוא שופך יוגורט על שתי נשים - אם ובתה - רק כי לא עטו חיג'אב בחנות מכולת בעיר שנדיז שבצפון-מזרח המדינה. הוא סולק מהמקום לאחר שכמה גברים התעמתו עמו. השתיים והגבר התוקף נעצרו, ובעל החנות שאפשר להן לשהות בעסק ללא כיסוי הראש הוזהר.

באיראן, כידוע, קיים החוק המחייב כיסוי ראש לנשים, שסביבו מתקיימת מחאה אזרחית נרחבת במדינה מזה מספר חודשים, לאחר מותה של צעירה בת 22 שהוכתה כי לא עטתה חיג'אב. בעקבות גל המחאה, נשים איראניות החלו להופיע יותר ויותר בציבור וברשתות החברתיות ללא כיסוי הראש.

מוחמד רזא שחרוקי, נציגו של מנהיג איראן עלי ח'אמנאי במחוז לורסטן, הסית לאלימות כנגד נשים במדינה כשהוא הפציר ב"צעירים ואנשי דת מהפכנים" להתמודד עם "שוברות הנורמות". ביום שישי האחרון התבטאו אנשי דת נוספים בנושא אכיפת עטיית חיג'אב, בעוד שראש מערכת המשפט כי ינקוט צעדים קשים כלפי נשים שייתפסו ללא כיסוי ראש.

משרד הפנים של איראן הצהיר ביום חמישי האחרון כי החיג'אב הוא "אחד מיסודות הציוויליזציה של האומה האיראנית" ו"אחד העקרונות המעשיים של הרפובליקה האיסלאמית". כמו כן, השופט העליון של איראן, גולמחוסיין מוחסני אג'י, הזהיר השבוע שנשים חשופות ראש "יועמדו לדין ללא רחמים".