ממשיכה להתרחק מהעולם: רוסיה החרימה את ארגון ה-WWF העולמי

אחד הארגונים הסביבתיים הגדולים ביותר בעולם נחשב ל"לא רצוי" יותר במוסקבה, לאחר שלטענת הקרמלין ניסה "לזעזע את כלכלת רוסיה על ידי בלימת חברות האנרגיה במדינה מלבצע את עבודתן". בנוסף, הקרמלין האשים את הארגון בהיותו מרגל חיצוני - כפי שעשה לארגונים סביבתיים והומניטריים אחרים אשר פעלו במדינה

השלט של ארגון ה-WWF

על אף שרוסיה היא אחת המדינות הגדולות והמשפיעות בעולם, התהליכים שקורים במדינה מאז הפלישה לאוקראינה מרחיקים את הפדרציה הרוסית משאר העולם, והיום (שישי) הגיעה חותמת נוספת לכך, כאשר התובע הכללי של רוסיה הצהיר כי המדינה מנתקת קשר עם ארגון ה-WWF, אחד הגופים הגדולים והחשובים בעולם לשמירה על חיי הבר, כך דווח ברויטרס.

הטענה לכך, היא בהיותו של הארגון "מרגל חיצוני" כפי שהואשמו לאחרונה מספר ארגונים סביבתיים והומניטריים אשר פעלו בגבולות רוסיה, בנוסף להאשמה שהארגון מנסה לערער את כלכלת רוסיה על ידי האטת חברות האנרגיה, הגז הטבעי והנפט במדינה מלעשות את עבודתם, ובכך מהווים איום ביטחוני וכלכלי על הפדרציה.

הקרמלין במוסקבה
הקרמלין במוסקבה | צילום: רויטרס
שיא רוסיה ולדימיר פוטין. הקרמלין שולט בחברה החדשה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

הסניף הרוסי של ארגון ה-WWF שמורכב ברובו ככולו מעובדים רוסים, יפסיק להשתמש במשאבי הארגון העולמי כולל בסמל הידוע עם דוב הפנדה עליו ולא יזדהה תחת שמו יותר. ה-WWF פעל ברוסיה משנת 1989 ולקח חלק פעיל בשימור זנים נכחדים כמו הטיגריס הסיברי, דובי קוטב וביזון אירופאי, אך כאמור לא ישאר בגבולות המדינה על מנת להמשיך בפועלו.

דובי הקוטב

המגמה של התקופה האחרונה ברוסיה הסתיימה כעת עם הוצאת ה-WWF מחוץ לגבולות המדינה, ולאחר שבחודש שעבר גם ארגון גרינפיס הפך ללא רצוי בפדרציה הרוסית, לא נותרו כעת ארגונים סביבתיים בעלי אישור לפעול בגבולותיה של רוסיה.