בעקבות אונס ורצח רופאה - אלפי רופאים שובתים בהודו: "רוצים צדק"

מאות אלפי רופאים פתחו בשביתה ברחבי תת היבשת במחאה על היעדר הביטחון האישי של נשים, בעקבות מקרה בו אישה נאנסה ונרצחה במרפאה בעיר קולקטה. מתנדב של המשטרה המקומית נעצר בחשד למעורבות במקרה. "רוצים צדק בשביל האנושות"

הפגנות בהודו במחאה על רצח הרופאה
הפגנות בהודו במחאה על רצח הרופאה | צילום: רויטרס

מאות אלפי רופאים פתחו היום (ראשון) בשביתה ברחבי הודו במחאה על היעדר הביטחון האישי של נשים, בעקבות מקרה בו אישה נאנסה ונרצחה במרפאה בעיר קולקטה שבמדינת מערב בנגל במזרח הודו. המוחים קראו לצדק, והניפו שלטים בהם נכתבו סיסמאות כמו: "הרופאים מצילים חיים, בואו נציל את הרופאים" ו-"אם אתה מחנך את בתך להישמר תחנך את בנך לא לגעת".

המקרה המזעזע התרחש ביום שישי לפני כשבוע וחצי, אז נאנסה ונרצחה הרופאה בת ה-31 כשנשכבה לנוח על שטיח לאחר שעבדה 20 שעות ברצף. מתנדב של המשטרה המקומית נעצר בחשד למעורבות במקרה. כאמור, בתחילת השבוע בתי חולים ברחבי הודו השהו טיפולים שאינם חירום כאות מחאה, ופתחו בשביתה. "אנחנו רוצים צדק בשביל האנושות", אמרה מפגינה בשם קוסטב נאנדה, "פוליטיקה לא צריכה להוות שיקול בתהליך החקירה".

הפגנות בהודו במחאה על רצח הרופאה
הפגנות בהודו במחאה על רצח הרופאה | צילום: רויטרס

הפגנות דומות פרצו בהודו בשנת 2012, כשצעירה בת 23 עברה אונס קבוצתי ונרצחה באוטובוס בניו דלהי. המקרה הקשה זכה לסיקור תקשורתי נרחב ברחבי העולם, וכתוצאה ממנו פרצו הפגנות סוערות ברחבי ניו דלהי ובערים אחרות בהודו, כשההמונים הניפו שלטים בגנות מקרי האונס הרבים במדינה.