בעקבות התפרצות "מחלה": סגר של 5 ימים הוטל בצפון קוריאה

הרשויות במדינה הורו על סגר שיימשך חמישה ימים בבירה פיונגיאנג, זאת בשל התפרצות "מחלה נשימתית" עליה לא פירטו. על אף שבהודעות השלטון הרשמיות לא מוזכר שמדובר בקורונה, ניתן להעריך כי מדובר בהתפרצות מחודשת של הנגיף. תושבי הבירה התבקשו שלא לצאת מבתיהם ולמדוד את חום גופם מספר פעמים ביום

תושבי פיונגיאנג חוגגים את השנה החדשה עם מסכות
תושבי פיונגיאנג חוגגים את השנה החדשה עם מסכות | צילום: רויטרס

הרשויות בצפון קוריאה הורו הלילה (רביעי) על סגר שימשך חמישה ימים בבירה פיונגיאנג, זאת בשל התפרצות "מחלה נשימתית" עליה לא פירטו מעבר בעיר. על אף שבהודעות השלטון הרשמיות לא מוזכר שמדובר בווירוס הקורונה, היות שגם בפעם הקודמת בה סבלה המדינה מהתפרצות של הנגיף לא נכתב בהודעות הרשמיות כי מדובר בקורונה, ניתן להעריך כי מדובר בהתפרצות מחודשת שלו.

תושבי עיר הבירה הצפון קוריאנית נדרשים שלא לצאת מבתיהם עד ליום ראשון בלילה, ולבצע מספר מדידות חום בכל יום. ביום שלישי דיווחו בכלי תקשורת דרום קוריאניים העוסקים בנעשה בשכנה מצפון כי התושבים המודאגים בפיונגיאנג אליהם הגיעה השמועה על סגר "קונים בפאניקה מזון בכמויות גדולות".

צפון קוריאה הכירה בכך שחוותה התפרצות קורונה לראשונה בשנה שעברה, אך יכולות התמודדותה עם הנגיף היו מוגבלות והיא לא דיווחה על כמות האנשים שנדבקו בנגיף, והכריזה על "ניצחון" על ההתפרצות באוגוסט. כלי תקשורת במדינה המשיכו לדווח על אמצעים שננקטים למלחמה במחלות בדרכי הנשימה, בהם שפעת, אך טרם דיווחו על הסגר.