איש העסקים שהניסיון לחסלו סוכל בטורקיה: "יודע בוודאות שרוצים להרוג אותי"

יאיר גלר, איש עסקים בעל אזרחות ישראלית וטורקית שארגון הביון הטורקי סיכל את הפעולה האיראנית לחסלו, סיפר לחדשות 13 כי הוא לא יכול לדבר בחופשיות על המקרה, וכי השלטונות הטורקיים דואגים לו. "אם ארחיב בנושא - אני עלול לגרום לנזק גדול מאוד למדינה"

זמן צפייה: 04:26

יאיר גלר, איש עסקים שבידיו אזרחות ישראלית וטורקית, שפעולה איראנית לחיסולו סוכלה על ידי ארגון הביון של טורקיה, סיפר היום (שישי) לחדשות 13 בעקבות הדייוח בעיתון "סבאח" הטורקי הפרו-ממשלת כי "אני לא יכול לדבר בחופשיות, ואני יודע שבוודאות רוצים להרוג אותי". עוד הוסיף לומר גלר: "החשודים נעצרו במהלך הלילה, יש תמונות שלהם וזה לא סתם שמועות".

כנשאל גלר מדוע דווקא שמו נקשר באירוע, השיב: "אין לי מושג, אני מנהל חברה של מחקר ופיתוח. כתוב בעיתונות שהם רצו להרוג אותי כנקמה על זה שהרגנו מדען איראני". לצד זאת, ציין גלר כי השלטונות הטורקיים דואגים לאבטח אותו, והוסיף: "אם ארחיב על הנושא, אני יכול לגרום לנזק גדול מאוד למדינה, אבל זה אמיתי לגמרי".

Cmcdrj
איש העסקים יאיר גלר

כזכור, מוקדם יותר היום בעיתון "סבאח" הטורקי הפרו-ממשלתי, נחשף הבוקר כי ארגון הביון של טורקיה סיכל פעולה בהובלה איראנית של קבוצה המנתה תשעה חברים תושבי טורקיה, להתנקש בחייו של איש העסקים יאיר גלר שבידיו אזרחות ישראלית וטורקית. גלר נבחר בין היתר מפאת עסקיו הבינלאומיים בתחום הביטחוני, לטענת התקשורת הטורקית.

הניסיון, על פי טענת ארגון הביון הטורקי, היה במטרה לחבל בקשרי ישראל טורקיה ולנקום את ההתנקשות במוחסן פחריזאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית שכונה "אבי הפצצה האיראנית", בנובמבר 2020, שלטענת האיראנים נעשתה על ידי המוסד הישראלי. עוד חשפו הטורקים כי הקבוצה שיועדה להתנקש בחייו של גלר הוקמה על ידי המודיעין האיראני, והסיכול התאפשר הודות לפגשות בין הביון הטורקי לבין המוסד.