ביידן החליט שמשמרות המהפכה יישארו ברשימת ארגוני הטרור, בנט בירך

ב"פוליטיקו" דווח כי ממשל ביידן החליט להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור. הדיווח מגיע לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד מתחו ביקורת על הממשל האמריקני, ששקל להסיר את הארגון מהרשימה. ביידן הודיע על החלטתו לבנט כבר ב-24 באפריל, ואמר כי לא יהיה שינוי בעמדתו. בנט בירך על ההחלטה: " ביידן - ידיד אמת של ישראל"

ביידן ומשמרות המהפכה
ביידן ומשמרות המהפכה | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן החליט סופית שמשמרות המהפכה של איראן לא יוצאו מרשימת ארגוני הטרור, כך דווח הערב (שלישי) באתר "פוליטיקו". זמן קצר לאחר מכן הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי ביידן עדכן אותו על כך בשיחתם הטלפונית האחרונה, ב-24 באפריל. לאחר אותה שיחה אמר בנט: "אני בטוח שהנשיא ביידן, שהוא חבר אמת של ישראל ואכפת לו מביטחונה, לא ייתן שמשמרות המהפכה יוסרו מרשימת ארגוני הטרור".

הדיוווח מגיע לאחר שבמרץ מתחו בנט ולפיד ביקורת על הממשל האמריקני ששקל להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור. "זה עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות", נכתב בהודעה המשותפת של השניים. "אנו מתקשים להאמין שההגדרה תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים' - מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות".

מקורב לממשל בארצות הברית השיב אז: "ההחלטה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2019 להכניס את משמרות המהפכה לרשימה הייתה מהלך מסוכן וקצר רואי". לדברי הגורם, ששוחח עם חדשות 13, המהלך שם דגש על רטוריקה והזניח את ביטחונה של ארצות הברית והשותפות שלה. עוד טען כי הכנסת משמרות המהפכה לרשימה גרם לאיראן להיות אגרסיבית יותר, כמו תקיפת אוניות במפרץ הפרסי ולירות טילים על אתרי הנפט של סעודיה. "נגביל את משמרות המהפכה באמצעות מאות סנקציות על בכירים כחלק מהסכם הגרעין".

Whatsapp Image 2022 04 08 At 1
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שכאמור אישר את הדיווח, מסר: "אני מברך את הממשל האמריקני ובראשו ידידי, נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן, על כוונתו להשאיר את משמרות המהפכה במקום הראוי להם - רשימת ארגוני הטרור. הנשיא ביידן הוא ידיד אמת של מדינת ישראל אשר דואג לביטחונה ולביצור עוצמתה.

"בחודשים האחרונים הבהרנו את עמדתנו בנושא באופן מובהק - משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול בעולם, שמעורב בהכוונה ובהוצאה לפועל של פעולות טרור רצחניות ובערעור היציבות במזרח התיכון. זו החלטה נכונה, מוסרית ומוצדקת של הנשיא ביידן, עליה עדכן אותי הנשיא בשיחתנו האחרונה, ואני מברך אותו על כך".