האריס: "כל חיי תמכתי בישראל"; טראמפ: "אם היא תיבחר - ישראל תיעלם"

העימות הנשיאותי: המועמד הרפובליקני הטיח ביריבתו הדמוקרטית: "יצרתי את הכלכלה הטובה ביותר". האריס: "ניקינו את הבלאגן שלו". לשאלת חדשות 13 ענה טראמפ: "ביידן וקמלה עשו עבודה נוראית בנוגע לחטופים ולמלחמה בעזה. כל יהודי שמצביע להם צריך לעבור בדיקה בראש. זה היה עימות מצוין". סקר CNN: האריס ניצחה

זמן צפייה: 08:49

55 יום לבחירות בארה"ב:  דונלד טראמפ וקמלה האריס התייצבו הלילה (בין שלישי לרביעי) לעימות גורלי בפילדלפיה, שארך כשעה וחצי. המועמד הרפובליקני הטיח בהאריס: "יצרתי את הכלכלה הטובה ביותר". האריס השיבה: "ניקינו את הבלאגן שלו". טראמפ אמר לאחר מכן כי "זה היה העימות הטוב ביותר שלי אי פעם, בגלל שזה היה שלושה נגד אחד". לפי סקר של CNN - האריס ניצחה בעימות עם 63%. בתשובה על שאלת חדשות 13 אמר טראמפ: "ביידן וקמלה עשו עבודה נוראית בנוגע לחטופים ולמלחמה בעזה. כל יהודי שמצביע להם צריך לעבור בדיקה בראש. זה היה עימות מצוין".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409110721' autoplay='0' credit='נריה קראוס' desc='טראמפ לחדשות 13: ביידן וקמלה עשו עבודה נוראית בעזה' poster='' kid='1_ojjdkbl8' duration='39']

טראמפ והאריס בעימות
טראמפ והאריס בעימות | צילום: רויטרס

בנושא ההפלות אמר המועמד הרפובליקני לנשיאות כי "יש מקומות בארה"ב בהם הורגים ילדים קטנים לאחר שנולדו. על ישראל אמר טראמפ: "האריס שונאת את ישראל, אם היא תיבחר היא תיעלם". האריס אמרה: "כל חיי תמכתי בישראל ובעם הישראלי. לישראל זכות מלאה להגנה עצמית, חייבים להגיע לפתרון שתי המדינות"

טראמפ בעימות
טראמפ בעימות | צילום: רויטרס
קמלה האריס
קמלה האריס | צילום: רויטרס
דונלד טראמפ לאחר העימות לנשיאות ארה"ב 2024
דונלד טראמפ לאחר העימות לנשיאות ארה"ב 2024

שלשום נסגר מעט הפער בסקרים, והממוצע הארצי נותן לסגנית הנשיא יתרון קטן של 47.1% לעומת 44.3% לטראמפ. כשהיא נהנית מהתחזקות נמשכת בסקרים, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות זכתה לתמיכה מפתיעה מכיוונם של כ-200 גורמים רפובליקנים, ובהם בכירים בממשל בוש, שקראו במכתב פתוח להצביע לה - והזהירו כי המועמד הרפובליקני יסכן את אמריקה והמוסדות הדמוקרטיים שלה.

עימות לנשיאות ארה"ב 2024 - מסך לצופים בניו יורק
עימות לנשיאות ארה"ב 2024 - מסך לצופים בניו יורק | צילום: רויטרס
קמלה האריס ודונלד טראמפ - עימות בחירות נשיאות ארה"ב 2024
קמלה האריס ודונלד טראמפ - עימות בחירות נשיאות ארה"ב 2024 | צילום: רויטרס

לאחר העימות האחרון, בו הצליח טראמפ לנצח את הנשיא ג'ו ביידן, פרש הנשיא המכהן מהמירוץ לנשיאות. מאז שנכנסה לנעליו של הנשיא ביידן, האריס נהנית ממומנטום חיובי בסקרים והיא מצליחה לעורר התלהבות בקרב קהלים גדולים.