3 שבועות לבחירות בארה"ב: הסקרים - והעקיצות בין טראמפ להאריס

המומנטום במירוץ לנשיאות ארה"ב שייך כעת לנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני, בעוד הקמפיין של סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית עדיין תקוע. האריס עדיין מובילה בסך כל הקולות בסקרים ועומדת על 49 אחוזים לעומת 46.7 אחוזים לטראמפ - אך הבחירות יוכרעו בסופו של דבר במדינות המתנדנדות

זמן צפייה: 02:16

שלושה שבועות לבחירות בארצות הברית:  המועמד הדמוקרטי לנשיאות ונשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ נמצא בעלייה באהדת הקהל. כשלעומתו, סגנית הנשיא והמועמדת הרפובליקנית לנשיאות קמלה האריס מנסה להרים את הקמפיין, אך ללא הצלחה. בתחילת המירוץ נרשמה התלהבות ועלייה חדה בכמות התומכים של סגנית הנשיא וכעת רגע לפני הבחירות, דווקא טראמפ עולה בסקרים, כשיותר אנשים מחליטים באופן פומבי להביע את תמיכתם בו. האריס עדיין מובילה בסך כל הקולות בסקרים ועומדת על 49 אחוזים, וטראמפ על 46.7 אחוזים - אך הבחירות יוכרעו בסופו של דבר במדינות המתנדנדות.

ביממה האחרונה החליפו המועמדים לנשיאות ארה"ב מהלומות תקשורתיות - האריס ביקרה את טראמפ בנושא ההפלות ואמרה: "נשים מתות מאלח דם כי הן לא יכולות לקבל את הטיפול הרפואי הדרוש להן. הדבר המעניין והעצוב לדעתי, זה כשמקשיבים לדונלד טראמפ מדבר, אני חושבת שזה הופך לברור יותר ויותר שאין לו מושג על מה הוא מדבר".

טראמפ נאם בכנס של קתולים, אליו האריס לא הגיעה, ותקף אותה על כך. הנשיא לשעבר אמר: "אנחנו זקוקים למנהיגות חדשה במדינה הזאת. כרגע יש לנו בבית הלבן אדם שבקושי מסוגל לדבר, בקושי מסוגל להרכיב שני משפטים ברורים, אדם שנדמה שיש לו יכולת שכלית של ילד. יש שם אדם שאין לו שום יכולות, שום אינטלגנציה, אבל דיברנו מספיק על קמלה האריס. בואו נעבור לנושא אחר".

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס
קמלה האריס
קמלה האריס | צילום: רויטרס

האריס התראיינה לאחרונה לרשת "פוקס ניוז", והדפה שאלות לגבי כמעט ארבע שנות כהונתה כסגניתו של הנשיא ביידן, חיזרה אחר בוחרים רפובליקניים "מתנדנדים" ובוחרים עצמאיים - ותקפה את יריבה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ: "הוא לא יציב, כולנו צריכים להיות מודאגים". טראמפ השיב אש: "שקרנית וחסרת יכולת, יש לבדוק מיד את יכולתה הקוגניטיבית הנחותה".