המשבר בין הולנד לטורקיה: "מתנהלת כמו רפובליקת בננות"

הנשיא הטורקי דרש מארגונים בינלאומיים להטיל סנקציות על הולנד "בשל התנהגותה". ההולנדים לא נשארו חייבים ודרשו התנצלות: "אם ימשיכו כך, נשקול כיצד להגיב"

המתיחתות נמשכת

המשבר הדיפלומטי בין טורקיה להולנד לא נרגע ושני הצדדים ממשיכים היום (ראשון) להפנות אצבע מאשימה אחד אל השני. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הטיל שוב את האחריות למצב על ההולנדים ואף טען כי במדינה מתנהגים כמו ב"רפובליקת בננות", כלשונו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

k88

ארדואן דיבר בכנס סמוך לאיסטנבול וקרא לארגונים בינלאומיים להטיל סנקציות על הולנד, זאת על רקע המשבר שפרץ בין המדינות. הוא אף מתח ביקורת על מדינות אירופה על שהתייצבו לצד ההולנדים בעת סירובם לאפשר לשר החוץ הטורקי להשתתף בכנס פוליטי בארצם. גם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו לא חסך ביקורת מההולנדים ואמר כי "הולנד היא בירת הפאשיזם".

מנגד, בהולנד לא נשארו חייבים. ראש הממשלה ההולנדי מארק רוטה הזהיר את טורקיה והבהיר כי אם "תמשיך בנתיב שבו הלכה, נצטרך לשקול תגובה הולמת", אמר. בנוסף טען כי טורקיה צריכה להתנצל בפני ההולנדים, זאת אחרי שארדואן כינה בסוף השבוע האחרון את ההולנדים "נאצים" ו"פאשיסטים".

[brightcove_iframe video_id='>netherlands_vtr2_n20170312_v1' autoplay='0' credit='' desc='רגעי סילוק השרה' kid='' duration='0'']

מוקדם יותר דיווחו סוכניויות הידיעות באירופה כי אלמוני טיפס על גג הקונסוליה ההולנדית באיסטנבול, והחליף את הדגל ההולנדי בטורקי. מחוץ לקונסוליה עמדה קבוצה של אנשים שבידיהם דגלי טורקיה שצעקו"הולנד הארורה", ו"הולנד הגזענית". בקונסוליה הורידו מאוחר יותר את הדגל הטורקי והחזירו את זה ההולנדי.

7yyyy

השרה הטורקית לענייני משפחה, פאטמה בטול סאיין קאיה, שהודיעה כי תגיע להולנד ברכב מגרמניה בשל האיסור שהוטל על שר החוץ הטורקי לנחות במדינה - עוכבה על-ידי המשטרה כשהייתה בדרכה לקונסוליה הטורקית ברוטרדם. בעקבות הצעד, דווח כי אנקרה סגרה את שגרירות הולנד "מסיבות ביטחוניות". מאוחר יותר לפנות בוקר הגדירו הרשויות בהולנד את השרה כ"זרה בלתי רצויה" וגרשו אותה בחזרה לגרמניה.

ארדואן ורוטה
ארדואן ורוטה | צילום: רויטרס