כשהיא עולה בסקרים: האריס תנאם בסיום הוועידה הדמוקרטית

שלושה ימים לאחר שוועידת המפלגה הדמוקרטית נפתחה בשיקגו, במהלכה נאמו בין היתר הנשיא לשעבר ברק אובמה ורעייתו מישל, המועמדת לנשיאות וסגנית הנשיא תנעל את הוועידה בנאום שתישא, בעזרתו תנסה להמשיך ולהתקרב לטראמפ בסקרים

זמן צפייה: 05:16

ועידת המפלגה הדמוקרטית תינעל הלילה (חמישי) בשיקגו, עם נאומה של המועמדת לנשיאות קמלה האריס. סגנית הנשיא מקווה שנאום מאחד שתישא יביא לה תנופה בסקרים מול המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. בנוסף, בוועידה סירבו לאשר לנציג פרו-פלסטיני לנאום, ומחוץ לשטח הכינוס מתרחשות הפגנות.

Whatsapp Image 2024 08 21 At 1
בני הזוג אובמה בוועידה הדמוקרטית בשיקגו | צילום: רויטרס

לאחר שלפני כיומיים נפתחה הוועידה עם נאומיהם של הנשיא ג'ו ביידן, הגברת הראשונה גי'ל ביידן והילרי קלינטון, ביומה השני שהתקיים אמש, את מרבית תשומת הלב תפסו הנשיא לשעבר ברק אובמה ורעייתו מישל, שנאמנו אחד אחרי השנייה, סחפו את 20 אלף האנשים שנכחו באצטדיון - וקראו לאמריקה למנוע מהמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ לשוב לבית הלבן.

אובמה, שהיה מעורב מאחורי הקלעים בהתנעת מהלך הפרישה של הנשיא ביידן, סיפק נאום שהזכיר לנוכחים את יכולותיו הרטוריות מראשית הקריירה הפוליטית שלו, והתמקד במתקפה חריפה על טראמפ. "רוב גדול מאיתנו לא רוצים לחיות במדינה מפולגת, ואנחנו לא צריכים ארבע שנים נוספות של התפרצויות, טלטלות וכאוס. היינו בסרט הזה בעבר, וכולנו יודעים שלרוב סרט ההמשך הוא גרוע יותר", אמר בהתייחסות למועמד הרפובליקני.

"יש כאן מיליארדר בן 78 שלא הפסיק להתבכיין בנוגע לבעיות שלו מאז שהוא ירד מהמדרגות הנעות המוזהבות שלו ונכנס לחיים הפוליטיים", המשיך הנשיא לשעבר במתקפה על טראמפ, "יש כאן מועמד שעוסק בהדבקת כינויים ילדותיים, בקונספירציות מטורפות ובמדידה אובססיבית של גדלי קהלים בעצרות".

הנשיא ביידן וסגניתו האריס, ביום הראשון של הוועידה
הנשיא ביידן וסגניתו האריס, ביום הראשון של הוועידה | צילום: רויטרס

בנוגע למתקפות הרפובליקנים נגד האריס בעקבות מוצאה, אובמה אמר: "בין אם אתה דמוקרט, רפובליקני או איפשהו באמצע, לכולנו יש אנשים כמו ההורים של קמלה, שחצו אוקיינוסים מתוך אמונה בהבטחה של אמריקה".

לפני כן, הגברת הראשונה לשעבר מישל עלתה לבמה לקול תשואות, וקראה לקהל להתאחד סביב סגנית הנשיא האריס ולעבוד קשה כדי להבטיח את ניצחונה. "אנחנו לא יכולים להתפנק ולתהות האם המדינה הזו תבחר במישהי כמו קמלה, עלינו לעשות הכל כדי שמישהי כמו קמלה תבחר".